KiemeltMotorokMotorozás

Milyen motorral kezdik a szezont a motoros csajok 2023-ban?

A legnépszerűbb női motorkerékpárok 2023-banFolyamatosan változik a trend, hogy mikor melyik motorok lesznek a legnépszerűbbek a motoros nők körében. Ez sok mindentől függ, de a mi esetünkben erősen látszik a népszerűségi listán az egyes márkák marketing tevékenysége, illetve annak hiánya. Vannak a listánkban olyan modellek, amik régóta kitartanak, és olyanok is, amiken énis elcsodálkoztam, hogy volt, aki megvette, és ezzel indul 2023-ban.

Mielőtt részletezném az idei eredményeket, szeretném leszögetni, hogy a mintavétel nem reprezentatív, nem tükrözi a teljes magyar motoros populációt, sőt még az összes magyar motoros nőt-semképezi le. A kérdőívet a Csajok a motoron zárt facebook csoportjában osztottam meg, ahol 1800 körüli motoros nő van jelen. Közülük 143-an válaszoltak a feltett 4 kérdésre, amielyekben azt firtattam, melyek idén a legnépszerűbb márkák és modellek,ki milyen motorral kezdi meg a 2023-as szezont.

A kérdőívben kitértem a motorok évjáratára is, de ez nem adott releváns eredményt, hiszen 1990-től 2023-ig nagyjából egyenletesen oszlanak el az évjáratok. Az viszont érdekes lehet, hogy a legrégebbi motorkerékpár a válaszadók tulajdonában egy 1990-es Kawasaki Eliminator, a legújabb pedig egy 2023-as Honda CB750 Hornet.

A motoros csajok motorkerékpárjai márkák alapján

Az első kérdés a motorkerékpárok márkájára vonatkozott. Az eredmény nagyjából hozta a papírformát. Az első helyen idén is a Honda végzett – és itt utalnék az aktív marketing tevékenységükre is például itt a Csajokamotoron.hu oldalon, ahol Honda címkével 283 hír és motorteszt található.

A második helyre a Suzuki futott be – már értem miért nem hirdetnek nálunk, így is van elég eladásuk – bár hozzáteszem, hogy főleg régebbi modellek (lásd GS500), amik mejelentek a listában. És ha már a Honda esetében megemlítettem, a Csajokamotoron.hu oldalon 99 cikk szerepel Suzuki címkével.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A harmadik helyen a Kawasaki és a Yamaha osztozik 22-22 válaszadóval. Előbbiről 108 cikk jelent meg az elmúlt 17 évben, utóbbiról 146, de ez nagyban köszönhető Valentino Rossinak, aki Yamaha motorkerékpárral versenyzett a Moto GP-ben.

A további márkák a gyakoriság sorrendjében BMW (9 db), KTM (6 db), Harley-Davidson (5 db), Benelli (3 db), Ducati (2 db), Gilera, Indian, Keeway, Triumph (1-1 db).

A motorkerekparok hengerurtartalma Kawasaki motorok tipus szerint Suzuki motorok tipus szerint Yamaha motorok tipus szerint A motorkerekparok marka szerinti megoszlasa A Honda motorok tipus szerint

A motoros nők motorkerékpárjainak megoszlása hengerűrtartalom alapján

Hibát követtem el, hogy nem adtam meg előre kategóriákat a kérdőívben, így mindenki szabadon írhatta be a motorblokkjának a méretét. Így nem volt egyszerű kibogozni, hogy hogyan csoportosítsam őket. Végül 6 kategóriába kerültek a motorok: a 125 ccm teljesen egyértelmű volt, ez a legkisebb „nagymotor” kategória, amihez már motoros jogosítvány kell. Ezekből összesen 12 darab van a válaszadók tulajdonában, ezzel ez lett a legutolsó kategória a sorban.

Korábbi népszerűségi listák

  1. 2016
  2. 2019
  3. 2020
  4. 2021

A 250-400 ccm (21 db) közötti motorok pont ideálisak egy kezdőnek, és még az is lehet, ogy a 471-535 ccm (28 db) közötti motorokkal is összevonhattam volna őket. Egyébként, ha így teszek, éppen ugyananyi lenne belőlük, mint a „hatszázasokból”, ahova az 595-650 ccm (49 db) közötti motorokat soroltam be, de így ez az utóbbi kategória lett a legnagyobb. Nem véletlen, ez egy teljesen élhető, könnyen kezelhető, könnyen motorozható motorkerékpár méret egy átlagos felhasználónak.

A következő csoportot 689-900 ccm között határoztam meg, ezekből összesen 22 darab van a motoros csajok tulajdonában, és 13 az ezresekből, vagyis a 998-1450 ccm közötti gépekből. Ezt a kategóriát már csak nagy tapasztalattal rendelkező motorosok vállalják be.

A legnépszerűbb motorkerékpár modellek

1. Honda CMX 500 Rebel

Másodszorra is szerelem: Honda CMX 500 Rebel 2022

Ahogy korábban már utaltam rá, nem véletlen, hogy az összes márka összes modellje közül a legnépszerűbb modell a Honda CMX 500 Rebel lett. Az elmúlt években nagy hangsúlyt fektetett rá a Honda, hogy népszerűsítse ezt a modelt, ami kitűnő választás kezdő vagy alacsony motorosoknak, és vagány, bobber stílusa miatt gyorsan belopta magát a motoros csajok szívébe is. A válaszadók közül 10-en válaszolták, hogy Rebeljük van, ketten ebből a Speciál változattal büszkélkedhetnek.

2. Suzuki GS500

Saját motor teszt: Suzuki GS500 2007 – Kezdő motornak tökéletes

A Suzuki GS 500 egyébként csak eggyel maradt le a Rebel mögött. Ha az összes megemlített verzióját összeadjuk (GS500F, GS500E), akkor összesen 9 motoros nőnek van ilyen motorkerékpárja. Ezt a modellt egyébként 1989 óta gyártják, az F modellt 2004-ben dobta piacra a japán gyár, szóval az eladások nem a Suzuki marketingeseinek jelenlegi erőfeszítéseinek köszönhetőek, hanem annak, hogy ez egy igazán kezes, könnyű kezdő modell, és ez mit sem változott az évtizedek alatt. Ráadásul még tartós is.

3. Kawaski Er6n

Az összesített versenyben a Kawaski Er6n modellje került a dobogó harmadik fokára 8 darabbal. Erről a modellről nagyjából ugyanazt mondhatjuk el, mint a GS500-ról, egy régi, jól bevált középkategóriás streetfighter, ami amellett, hogy nagyon vagányul néz ki, könnyű és kezes, és még az alacsonyabb bikerek is tökéletesen elboldogulnak vele. A modellt 2006-ban dobták piacra, és mivel nagyon tartós darab (vannak forgalomban 100 000 megtett kilométerrel is ilyen motorok), máig töretlen a népszerűsége.

Konklúzió

A legnépszerűbb női motorkerékpárok 2021-ben

Elmondhatjuk, hogy a legnépszerűbb női motorkerékpárok között idén ugyanazok a márkák szerepelnek az első három helyen, mint 2021-ben. A Honda a harmadik helyről (ahol a Hornettel szerepelt) feltört a dobogó első fokára a kis Rebellel, ami miatt a Suzuki és a Kawasaki eggyel lejjebb csúszott a GS500-zal és az Es6n-nel.

Kíváncsian várom az idei fejleményeket, vajon tud-e valamelyik motorgyár olyan modellt villantani, ami felborítja a sorrendet a jövő évi dobogósok között. Mert eladni csak az tud, akinek van olyan modellje, amit szívesen meg is vesznek a motoros nők, és úgy látszik, a Hondán kívül másnak nem nagyon volt ilyenje, vagy csak jól titkolták.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük