fbpx

Saját motor teszt: Suzuki GS500

suzuki gs500 kiss emese cimlapNagy kategóriás pályafutásom egy Suzuki GS500-zal kezdõdött 2013 márciusában. Véletlenül esett rá a választásom, mivel fogalmam sem volt, hogy mit is nézzek egy motoron.

Annyit tudtam, hogy egy 125-ös Virago után, choppert nem szeretnék. Elsõdleges szempontommá az vált, hogy a kamionosok ne tudjanak ledudálni, mert nem vagyok képes minimum 70 km/órával közlekedni, így inkább 500 cm3-ben keresgéltem.

Épp dolgoztam mikor egy GS500-zal gurultak be tankolni. Kimentem, ránéztem és azt mondtam, hogy én ilyet szeretnék. A tulajdonos igazán segítõkész volt. Megengedte, hogy ráüljek és én vígan vigyorogtam annak tudatában, hogy telitalpon le is ér a lábam, nem is tûnik nehéznek, nem túl erõs kezdõmotornak. Így elkezdtem keresgélni a típus után.{loadposition cikkreklam}

2013. március 14-én került hozzám a saját 2007-es GS500-asom 20.400 km-rel az órájában. Rögtön használatba vettem!

Elõzõ évben, amíg nem lehetett meg a korhatár miatt az A kategóriám, Párom (mostanra már a Férjem) mögött utaztam kb. 15-20 ezer km-t. Így evidens volt, hogy Vele fogok túrázgatni is a saját gépemen. 2013 augusztusára be is terveztünk egy európai körutat: 9 nap, 3200 km, 6 ország. 3000 km-es “rutinnal” vágtam neki. Így visszagondolva, nem is értem hogyan éltem túl! Triglav, Dolomitok, Alpok, minden volt terítéken!

Emlékszem az olaszoknál sikerült egy kb. járdaszélességû “úton” felevickélnünk 2 km-t, majdnemhogy szögegyenesen felfele, ahol ha meg kellett volna állni, tutira bukta. És “véletlenül” még Stelviora is eljutottam, ami alapból nem volt betervezve, de ha már közelben jártunk, elmentünk oda is. Szerintem legalább 2 óra alatt hajtottunk át rajta és a poén az, hogy rá 2 évre szintén ott voltunk, akkor 45 perc alatt végiggurultuk.

A kis GS-ben jelenleg 67.000 km körül van és ebbõl 2 szezont nem is használtam gyermekáldás miatt. Nagyon sok helyre elvitt: Szlovákia, Románia, Ausztria, Csehország, Lengyelország, Németország, Belgium, Hollandia, Franciaország, Svájc, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, San Marino, Olaszország, Horvátország, Bosznia-Hercegovina, Szerbia, Montenegro.

Sose állt le alattam. Problémái persze voltak, mert a benzincsapom mikor máskor eresztette volna a benzint, mint Olaszországban, és éppen akkor 500Ft/liter volt az ár. Na meg a Békás-szorosban kiszaladt elém egy kislány és valami csodálattal határos módon jól megúszta, csak a kormányom görbült el enyhén, de az index sem tört le, szóval strapabíró kis dög.

NaNa

Motoros újságírói pályafutását 1995-ben kezdte gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgázott a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkáját a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írta. 2006-ban alapította meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook Hozzászólások