Matusik Andi dragbike versenyző
Egyik legsikeresebb motorversenyzőnk egy fiatal, szőke lány. Amióta versenyez, szinte minden alkalommal dobogón végez, általában az első vagy a második hely valamelyikén.
Az idei versenyszezon elején három kategóriában is indult, és valószínűleg egész életében emlékezni fog május 27-re, amikor mindegyikben győzelmet aratott. Matusik Andrea évekig a street 125-ben ragadt, de idei kitörése nagyon nagyra sikeredett.
– A fiúk nem ijednek meg tőled, ha kiderül, hogy motorversenyző vagy?
– Változó. Büszkék rám, de ez nagyon ritka. Azt még elfogadják, ha egy lány motorozik, de hogy még versenyző is… na ettől már félnek. Nem szeretik, mert abban a körben, ahol én ismert vagyok, ott ők nagyon háttérbe szorulnak. És ez a legtöbb embert idegesíti.
– Pályán kívül is motorozol?
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
– Tizennyolc éves koromban szereztem meg a korlátozás nélküli „A” kategóriás jogosítványt. Tizenkilenc éves korom óta van egy Suzuki SV 650-em. Na meg a nyáron, amikor hosszabb szünet volt két verseny között, visszaalakítottam utcára a Falco-t, és azzal jártam. Persze nitro nélkül.
– Nagy munka volt?
– Egyáltalán nem, mert a moditwin kategóriában a vázhoz nem nyúltunk, csak betettünk egy hosszabb lengővillát hátra és kimerevítettük a rugózást. Még a végáttétel is gyári maradt, mert nem érdemes mást használni.
– A moditwinben nagyon egyedi a rajttechnikád, mert szinte mindig a levegőben van az első kerék. Nem akarsz hosszabb lengővillát betenni hátra?
– Nem akarom, hogy nagyon ágaskodjon, de szerintem úgy a legideálisabb, ha egy egészen picit a föld felett van az első kerék. Ez nagyon jó így, mert ezzel tudom a maximumot kihozni a motorból. Ha öt-tíz centire fent van az eleje, akkor még nem veszítem el az irányírást, és a hátsó kerék tapadása a lehető legjobb.
– Na ezt még senkitől nem hallottam. Mindenki éppen azért küzd, hogy lent maradjon az első kerék.
– Pedig nekem így a legjobb. Nem azt mondom, hogy fél méterre jöjjön fel az eleje, mert azzal időt veszítek. Öt-tíz centi elég, erre még csutkagázt tudok húzni, és ha esetleg jobban emelkedne, akkor arra ráváltok, de nem engedem vissza a gázt. Azt nem szoktam. Az nem az én stílusom.