EseményekMotoros túra

Koppány földjén

zalatura 2379Az idei nyár sajnos már csak az emlékeinkben él, és így van ez a nyár eleji motoros túránkkal is. Azért azt még elmesélem, hogyan keveredtünk végül haza.

Miután Balatonfüreden megtankoltunk, tovább folytattuk utunkat a Balaton déli oldala felé. Egész pontosan Nagykanizsa volt a cél, ahol Laca (egyik útitársunk) rokonai vártak ránk. Utunk a Kis-Balaton mellett vezetett el. Ezt a területet mindössze 1833 óta jelölik a térképek a Balatontól elkülönítve. A Zala-folyó torkolatánál kialakult mocsaras-lápos rész hihetetlen állatvilággal rendelkezik, engem leginkább a Tisza-tóra emlékeztetett, ahol a hónap elején jártunk motorral. Majd egyszer remélem a kacsákon és a hattyúkon kívül itt élő számtalan madarat is megnézhetjük egy másik kirándulás alkalmával!

Miután kigyönyörködtük magunkat a tájban, a térképre nézve azt tapasztaltuk, hogy innen alig 20 kilométerre van Zalakaros, ahol az elmúlt években világszínvonalú wellness-paradicsommá alakult a termálfürdő. Mind az öten arra gondoltunk, jó lenne csobbanni egyet, de a motorokat felcuccolva nem szívesen hagytuk volna kinn a parkolóban. Ekkor megszólalt „lakós” társunk, hogy tud Galambokon egy „lakós” kempinget, ahol bomba kis fürdőt húztak fel nemrég, és ott is ugyanez a gyógyvíz van.

Ők a nejével gyakran túráznak szerte a világban lakókocsival. Ilyenkor a kisebbik motort, egy 250-es Viragot felkötik hátra, és helyben azzal szaladgálnak. Az ilyen túrákról hazafele Galambokon szokták kiáztatni megfáradt csontjaikat. Ha nekik jó, nekünk is jó lesz, és a kempingben mégiscsak nagyobb biztonságban vannak a gépek, mint egy teljesen nyilvános parkolóban.

A fürdő tényleg szuper. Kicsi, de ehhez képest kevesen is vannak. Főképp német és osztrák nyugdíjasok, szintén „lakósok”. Feri még ismerősökre is bukkant. A fürdő végül is két medencéből áll, az egyikben hűvösebb, a másikban melegebb a víz, és szauna is van. Végül az ebéd elmaradt, mert innen szintén kevesebb mint 20 kilométer Nagykanizsa, ahol a rokonság bográcsos vacsorával vár majd, így nem lenne szép teli hassal érkezni.

Nagykanizsán a főtér melletti ivóban vártak ránk a rokonok, mivel a család egyik hölgy tagja itt csapos. Szemmel láthatóan a helyi rockerek is be lettek izzítva érkezésünkre – bár az is lehet, hogy máskor is ott isznak ilyen tájban. Innen Laca öccsének felvezetésével vonultunk át Bagolára, ahol az aznapi szállásunk volt, és ahol a lányok még csak akkor kezdtek neki a hús megpucolásának. Ezzel mindössze annyi volt a baj, hogy egy véletlen folytán épp a nyaralásunk ideje alatt húsmentes diétán voltunk ötből hárman.

Bár nem akartunk gondot okozni, a reggeli bundás kenyér már rég volt, és a fürdő is jól kiszívta az erőnket. Egy vajas kenyérrel is megelégedtünk volna, de vendéglátóink ragaszkodtak hozzá, hogy meleg vacsit szolgáljanak fel. Így aztán kocsiba pattantak, és mivel Bagolán nincs éjjel-nappali közért, Nagykanizsán vásárolták meg a finom tejszínes-gombás masnitészta hozzávalóit.