fbpx
MotorbemutatóMotorok

A 200 lóerős Ninja

ninja2008 11December első hetében Katar apró olajállamában, a szép Losail versenypályán mutatták be a világsajtónak a Kawasaki új generációs sportmotorját, a ZX-10R Ninját.

A 2008-as modellt a Kawasaki mérnökei úgy akarták megtervezni, hogy a sofőr és a motorkerékpár között egy kétirányú kommunikáció jöjjön létre. Ez annyit jelent, hogy a sofőr parancsait a sportmotor azonnal teljesíti – tehát nagyon gyors pl. a gáz és fékreakció – és a motorkerékpár visszajelzései is teljesen egyértelműek a vezetője számára. Mindezt egy sorozatgyártású motoron megvalósítva. Mivel a 2003-as Ninja ZX-636R/6RR óta több ezres és hatszázas supersport motort, valamint gyári superbike gépet fejlesztettek, ez nem volt teljesíthetetlen feladat számukra.

A kommunikációban nagy szerepe van az új fejlesztésű váznak, de a ZX-10R pálya-teljesítményének optimalizálása érdekében az új motort még magasabb fordulatszámú teljesítményre képezték ki. Mindeközben a blokk forgatónyomatéka mit sem változott – megmaradt az ereje alacsony, és középtartományban. A másodlagos üzemanyag befecskendezők segítségével javult a fojtószelep reakciója is, így lényegében egy versenyzésre kész gépet alkottak meg utcai köntösben.

Az újságírók szerint az új ZX-10R fürge, kirobbanóan gyorsul, és jelezték, hogy az új modell erősebb is, és valóban több visszajelzést ad a vezető számára a korábbi modellnél. Emellett mind egyetértenek abban, hogy az új Ninján nagyon élvezetes a motorozás.


Műszaki adatok:
Motor: Vízhűtéses, 4 ütemű, soros 4 hengeres
Hengerűrtartalom: 998 cm³
Furat x Löket: 76.0 x 55.0 mm
Kompresszióviszony: 12,9:1
Szelepvezérlés: DOHC, 16 szelepes
Maximális teljesítmény: 188 LE (138,3 kW) / 12500 fordulaton
Maximális teljesítmény Ram Air-rel: 200 LE (147,1 kW) / 12500 fordulaton
Maximális nyomaték: 113 Nm / 8700 fordulaton
Üzemanyag ellátás/Karburátor: Üzemanyag befecskendezés: ø43 mm x 4 (Keihin) ovális pillangószeleppel, dupla befecskendezés
Gyújtás: Digitális
Indítás: Elektromos
Kenés: Kényszer-olajozás, nedves karter, olajhűtő
Áttétel: 6 sebességes
Differenciálmű: Zárt lánc
Elsődleges áttétel arány: 1.611 (87/54)
Kuplung: Több tárcsás, kézi
Váz típus: Alumínium kétszárú gerincváz (sajtolt/öntött kompozit szerkezet)
Villaszög / Utánfutás: 25.5°/ 110 mm
Felfüggesztés, első: 43 mm-es, fordított teleszkópvilla with DLC coating, rugó előfeszítés, húzó- és nyomófokozati csillapítás állítási lehetőség, top-out rugókkal
Felfüggesztés, hátsó: Alsó összeköttetésű Uni-Trak rendszer gáztartályos rugós taggal, top-out rugóval Állítható két fokozatban (gyors/lassú sebesség) Nyomófokozat csillapítás.
Rugóút, első: 120 mm
Rugóút, hátsó: 125 mm
Gumi, első: 120/70ZR17M/C (58W)
Gumi, hátsó: 190/55ZR17M/C (75W)
Fék, első: Dupla úszóágyazású 310 mm-es hullámos tárcsák, 10-ponton rögzített alumínium házban, dupla, radiális, szemben álló, 4 dugattyús féknyereg
Fék, hátsó: Egytárcsás, 220 mm-es hullámos tárcsa, 1 dugattyús féknyereg
Méretek (H x Sz x M): 2110 mm x 710 mm x 1135 mm
Tengelytáv: 1415 mm
Hasmagasság: 125 mm
Ülésmagasság: 830 mm
Üzemanyagtartály: 17 literes
Száraz súly: 179 kg
Megfelel az EU kibocsátási határértékének EURO 3ninja2008 1ninja2008 2ninja2008 3ninja2008 4ninja2008 5ninja2008 6ninja2008 7ninja2008 8ninja2008 9ninja2008 10ninja2008 12

 

CsamShop motoros pólók 2023 május

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x