fbpx
EseményekMotorokMotoros túraMotorozás

Jótékonysági motoros túra a határ mentén

jotekonysagi tura a hatar korul 2016 4Következett Dunakiliti, Hegyeshalom, itt már sokasodtak a rendőrautók és a kilépésre váró személygépkocsik, kamionok. Az országhatár melletti ellenőrzések szigorodása jól látható volt! Fertődre érkeztünk, a felújított és nem rég átadott Eszterházy kastély és a park, gyönyörű volt.

A fertőrákosi kőfejtőbe csak betekintettünk és máris motoroztunk tovább!

A táj csodálatos volt, az út mentén a szőlő ültetvények, a kedves kis falvak!

És megérkeztünk első napi végcélunkhoz, Sopronba. Gyönyörű város, kedves emberek, finom kaják! (Ez itt a reklám helye, ha arra jártok, ajánlom a Deák téren a Deák éttermet, és benne a csülökhússal töltött pizzát, és hozzá egy korsó hideg barna sör, valami fenséges volt!)

jotekonysagi tura a hatar korul 2016 7Egy érdekesség, hogy Sopronban a körforgalom egy felfestett barnás-sárga kör volt, nem vacakoltak holmi kiépítéssel, hanem egyszerűen rajzoltak egy kört és befestették, és attól kezdve az körforgalomként funkcionál! Lehet, hogy már mindenki tud erről, akkor bocs!

Másnap reggeli indulásunk előtt jött egy motoros, aki olvasta felhívásunkat és igaz nem tudott velünk tartani, de hozzájárult a motoros árvák megsegítéséhez!

2. napi úti célunk Nagykanizsa, melyhez Kőszegen, Jákon, Apátistvánfalván és az Őrségi Nemzeti Parkon át vezetett az utunk. Kőszeg előtt két motoros várt bennünket az út szélén, és vezettek be bennünket a városba, ahol épp a magyar-török csata újrajátszásának közepébe kerültünk, és most döntetlen eredményt hirdettek. Búcsúzásképpen ők is tettek adományokat a kis benzines kannánkba!

jotekonysagi tura a hatar korul 2016 9Jákon a templom megtekintése után elbúcsúzott tőlünk győri motoros társunk, viszont csatlakozott hozzánk egy motoros barátunk a párjával. Ők vezettek végig bennünket az Őrségi Nemzeti Parkon. Többször jártam már arra, de még mindig csodálattal néztem a látványt, a templomokat, a „szereket”, a kisebb és nagyobb fel-fel bukkanó csodákat, Veleméren az Árpád-kori templomot – amelybe betekinteni nem tudtunk, mert sajnos 10 perccel lekéstük a látogatási idő végét – a csodás helyi ízek kavalkádját!

Kísérőink Nagykanizsa előtt búcsúztak el tőlünk, így ismét hármasban érkeztünk meg napi pihenőhelyünkre, Nagykanizsára. A kollégiumi csend csalóka volt, mert este nagy élet volt a város főterén. A szökőkutak látványa, Erzsébet királyné szobra, az I. világháborús emlékhely, egy ház árkádjai alatt pedig Csokonai Vitéz Mihály tekintett le ránk!

Folytatás a következő oldalon,lapozz!