fbpx

SportSmart2 – sport gumiabroncs a Dunloptól

A Dunlop új, korszerű technológiával gyártott gumiabroncsot vezetett be a sport motorkerékpárokhoz.

A SportSmart2-t a kényelem, a kiváló kezelhetőség, az optimális tapadás nedves és száraz úton, a tartósság és a nagy sebességnek való megfelelés jellemzi.

A gumiabroncs mögött álló technológiát a Dunlop európai kutató-fejlesztő csapata fejlesztette ki olyan termékek alapján, melyek hasonló versenyeken győztek, mint a D212 GP Pro.

A SportSmart2 egy olyan gumiabroncs, mely megfelel a legújabb sport motorok nagy teljesítményéhez, ráadásul a régebbi modellekkel is nagyobb vezetési élményt nyújt a motorosoknak.

A nedves útfelületen nyújtott teljesítmény javult az új futófelületi mintázatnak köszönhetően, melyet a maximális vízkiszorítás eléréséhez végeselem-elemzés segítségével fejlesztettek ki. Az első gumiabroncson “fordított V irányú” mintázat látható a futófelület közepén, ami javítja a vízelvezetést.

A vizes útfelületen biztosított tapadást az új hátsó gumiabroncs vállrészének anyagösszetétele is elősegíti, mely 100%-ban újfajta, rendkívül jó diszperziós tulajdonságokkal bíró szilikát tartalmaz.

A száraz útfelületen tapasztalható teljesítményt is optimalizálták az üzemi hőmérséklet széles tartományában a folyékony polimerek és különféle tapadást biztosító gyanták alkalmazásával.

Az első abroncs új mintázata javítja a futófelület talajjal érintkező felületén a nyomáseloszlást, ami jobb fékezés közbeni stabilitást biztosít száraz úton.

A SportSmart2 csökkenti az oldalirányú szitálást, emellett 23%-kal rövidebb a kormányzási reakcióidő. Ennek köszönhetően kisebb az elfordító nyomaték, így kisebb kormányzási erőre van szükség.

A SportSmart2 kényelmi jellemzői is javultak mind az első, mind pedig a hátsó gumiabroncs szerkezetének módosításával.

Az első abroncs új jellemzői a Steel JointLess Belt (JLB) (illesztésmentes acél övpánt) technológia, a kevesebb összetevő és az új mintázat, míg a hátsó gumiabroncson a JLT (JointLess Tread / illesztésmentes futófelület) technológia jelenti az újítást. A rugózatlan tömeg is csökkent azáltal, hogy az új első abroncs hét százalékkal, az új hátsó abroncs pedig nyolc százalékkal könnyebb, mint a SportSmart változatban.

Az új gumiabroncsok nagyobb sebességgel szemben is ellenállóak az acél JLB technológiának, illetve annak köszönhetően, hogy a hátsó abroncs szerkezetében a két protektor övréteget egy rögzítetlen textilrétegre cserélték le. Mindkét újítás csökkenti a nagy sebesség mellett termelődő hőfelesleget.

A keményebb központi keverék nagyobb futásteljesítményt tesz lehetővé, és növeli a menetstabilitást nagyobb sebesség mellett. Az egyenletes kopás fenntartja a jó kezelhetőséget, növeli a gumiabroncs élettartamát, és csökkenti a vibrációt.

A SportSmart2 a következő méretekben kapható:

Első (F)/hátsó (R) Méret L/S index TT/TL SAP kód
F 120/60 ZR 17 (55W) TL 631921
F 120/70 ZR 17 (58W) TL 631922
R 160/60 ZR 17 (69W) TL 631993
R 180/55 ZR 17 (73W) TL 631994
R 190/50 ZR 17 (73W) TL 631995
R 190/55 ZR 17 (75W) TL 631996

Az őszi, egyre gyakrabban nedvessé váló utakon is kiváló tapadást és biztonságot nyújt ez a vadiúj gumiabroncs.

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x