A hét minden napján – TCX Street Ace Lady WP női motoros cipő teszt – VIDEÓVAL!
Március közepe óta hordom az új motoros cipőmet, ami tökéletes választásnak bizonyult. Nemcsak motorozáshoz biztonságos, hanem hétköznapi használatra is nagyon kényelmes.
Csak akkor döbbentem rá, hogy nincs hordható motoros cipőm, amikor lehetőség adódott rá, hogy március közepén Spanyolországban motorozhassak két barátnőmmel. Volt rá egy hónapom, hogy megtaláljam a tökéletes lábbelit, amit maximálisan ki tudok használni akár motorozáshoz, akár városnézéshez.
Ahogy már sejtheted a motoros farmeremről írt cikk alapján, a cipőválasztáskor sem a full műanyag, térdig érő csizmákat szoktam előnyben részesíteni. A farmerhez nem is illene, de amire nekem kell, arra nem tudnám használni. Motorozásra és hétköznapi jövés-menésre olyan cipőre van szükségem, ami biztonságos, tehát motorozáshoz kialakított protektorokkal van ellátva, és járni is kényelmesen lehet benne.
Szerencsére már több gyártó is foglalkozik olyan utcai motorosoknak készült kollekciók gyártásával, amiről nem a robotzsaru jut az ember eszébe. Egyre többen vannak ugyanis azok, akik hétköznap munkába járásra használják a kétkerekűjüket, és akár az üzleti viselethez kell megtalálniuk a megfelelő, motorozásra is alkalmas és biztonságos ruházatot.
Nézd meg a videót is a cipőről!
Míg a motoros nők gyakran az iroda WC-jében öltöznek át, a bőrruhából kiskosztümbe, ez az opció pl. férfiak esetén ritkábban merül fel. Nem akarom felhánytorgatni, hogy sokan közülük alsógatyát is csak hetente egyszer váltanak, mint Al Bundy, de ha ez igaz, akkor hogy várjunk el tőlük naponta még legalább két extra átöltözést?
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Nálam még az is szempont volt a cipőválasztásnál, hogy míg a ruhadivat igazából nem hat meg, inkább a kényelemre törekszem, a cipőimre elég háklis vagyok. Szeretem a szép, formás lábbeliket, amikben van valami, ami első látásra megfog, és feldobja az amúgy unalmas, farmer-póló típusú öltözködésemet.
Végignéztem néhány webáruház kínálatát, mire kikristályosodott, hogy ismét ilyen tornacipő fazonú motoros cipőt szeretnék, amilyet két éve vettem, csak azóta valahogy kinőttem. A választék szerencsére már Magyarországon is elég széles, így színben és fazonban is van választék bőven, nem kell feltétlenül külföldre rohanni, ha valamire szükségünk van.
Miután felmértem a kínálatot, a kört úgy szűkítettem (mint egy nő), hogy kiválasztottam a szürkéket, mert az új farmeremhez az megy, és amúgy azt akár a kék farmerhez is fel tudom venni, mert ahhoz is illik a színe. Végül azok maradtak, amik tartalmaztak egy kis rózsaszínt is. Ez már egészen szűk körnek bizonyult, de volt még egy feltétel: március 16-án indultunk Spanyolországba, tehát addigra nálam kell lennie.
Ekkor kiesett minden más, csak ez a TCX Street Ace Lady cipő maradt, ami az EuroMotor webáruháza szerint raktáron volt 39-es és 40-esméretben is – ki tudja, mekkora kell majd végül.
Mivel elég drága cipőről van szó, 45 000 Ft körül van az ára (most nem tudom megnézni pontosan, mert épp nem működik a webáruház), fel sem merült, hogy próba nélkül megvegyem. A másik ok pedig épp az, hogy jelenleg nem tudom a méretem, épp próbálom megszokni, hogy már nem 39-es, mint egész eddigi életemben.
Az EuroMotor Lehel úti üzletében legalább egy órát próbálgattam a cipőt, mire eldöntöttem, hogy a 40-es lesz a nyerő. A kisebb ránézésre jobban passzolt, de a protektorok nyomták a lábujjaimat elöl, ahogy járkáltam benne. Úgy döntöttem, jó lesz a nagyobb, majd veszek bele vastag zoknit, meg még ott van az a lehetőség is, hogy teszek bele még egy talpbetétet.
A használat igazolta a döntésemet, és még extra talpbetétre sem volt szükségem. A TCX Street Ace Lady cipőnek ugyanis olyan profin van kialakítva a talpa, annyira puha és ortopédiailag is tökéletes kialakítású a gyári betét benne, hogy így tökéletes, ahogy van. Az üzletben vettem észre, hogy a sarka is meg van egy kicsit emelve, ami kívülről nem is látszik, mégis segítség lehet azoknak az alacsonyabb lányoknak is, akiknek csak ez a néhány centiméter hiányzik, hogy biztonságosan elérjék a talajt a lábukkal.
Ami aggodalomra adhat okot, hogy velúr bőrből van a cipő felsőrésze, és ez – mint tudjuk – igen kényes anyag. Mondjuk én általában tudok vigyázni a cipőimre, van olyan huszonéves velúr cipőm, ami úgy néz ki, mintha új lenne, szóval ez a körülmény egyáltalán nem tartott vissza a vásárlástól, sőt szerintem sokkal szebb a velúr, mint a bőr. Mivel motoros cipőről van szó, adtak hozzá olyan ráhúzható váltóvédőt, ami megvédi az anyagot a váltókar okozta kopásoktól.
Két nappal az utazás előtt sikerült megkaparintanom az új cipőt, és az első teszt a spanyol túra volt. Direkt nem vittem magammal válócipőt sem a fürdéshez bekészített papucson kívül, hogy kiderüljön, hogy valóban igaz-e a cipő dobozára írt 24/7 vagyis hogy a hét hét napján, 24 órában lehet hordani a cipőt kényelmesen.
Végül hat napot volt rajtam egyhuzamban a Street Ace Lady, és elmondhatom, hogy sehol nem törte fel a lábam, nem volt kényelmetlen, nem fájt benne a talpam, úgyhogy igazolom, hogy tényleg minden körülmények között tökéletes viselet. Az egyetlen hátrányként talán azt említhetném meg, hogy a kb. 24 fokos melegben, egész napos motorozás után a zoknim vége nedves volt benne, és a nedvesség nem kívülről jött.
Gondolom ez annak is köszönhető, hogy a cipő 100% vízálló, ahogy a típusnevéből is látszik. Mondjuk nekem bele telt egy kis gondolkodásba, mire rájöttem, hogy a TCX Street Ace Lady végén a WP az waterproof, vagyis vízállót jelent. Ezt nem állt módomban tesztelni, mert az esőt megúsztuk, esetleg a tengerbe sétálhattam volna be benne, de annyira azért nem volt meleg a víz.
Mióta hazajöttünk Spanyolországból, nem hordom minden nap a cipőt, az oviba nem ebben viszem a gyerekeket, arra vettem egy egyszerűbb és olcsóbb surranót (ami amúgy 41-es), így csak kb. kéthetente viselem motorozáshoz, és még mindig teljesen elégedett vagyok a döntésemmel.
A váltóvédőtő egyébként egyszer sem raktam rá eddig a cipőre, mert az nekem nem életszerű… ha menni kell, hát menni kell, és nincs idő még ilyesmivel pepecselni. Ráadásul egyszer volt egy rossz tapasztalatom… és mivel treppni van a motoromon, ez szerencsére nem az volt, hogy a váltóvédő gumija beakadt a lábtartóba és magamra rántottam a motort, hanem egyszerűen elfordult menet közben és alulra került az a párnázott rész, aminek felül a cipőmet kellett volna védenie.
Most valamivel több mint két hónap és szerencsére már talán több ezer kilométer után elmondhatom, hogy a TCX Street Ace Lady jó választás, ha hozzám hasonlóan nem szeretnél kemény motoros csizmát, és számít, hogy hétköznap, utcára is lehessen használni. Egyébként ennek a márkának rengeteg más fazonja is van, érdemes körülnézni, mert ha a többinek a minősége is ilyen, akkor nagyon megéri az árát.
Az EuroMotor Kft-nél te is megvásárolhatod ezt a cipőt, vagy bármi más motoros felszerelést, amire szükséged van. Az EM20190313 kuponkód megadásával ráadásul egyszeri 15% kedvezményt kapsz a vásárlás végösszegéből, majd jogosult leszel az állandó 10%-ot biztosító klubkártyára. A kedvezmény a webáruházban és az üzletben is érvényes.