HírekMotorokMotorozás

900 millió Euróra értékelték a Vespa márkát

Vespa GTS Vespa márka

A Piaggio Group (PIA.MI), Európa legnagyobb robogó- és motorkerékpár-gyártója, valamint az egyik világelső az iparágban, megosztotta annak a jelentésnek a részleteit, amely az oldsz márkát szélesebb portfóliójában kulcsfontosságú eszközként azonosítja. Az elemzés eredményei azt mutatják, hogy 2021-ben a Vespa márka értéke összesen 906 millió eurót tett ki.

2021 erős év volt a Vespa számára, amely 75. évfordulóját ünnepelte a Vespa 75. különleges sorozatának elindításával; 1946 óta több mint 19 millió darabot gyártottak és értékesítettek – ez mérföldkő az elmúlt 12 hónapban. A Vespa sikereket ért el márkaökoszisztémája kiterjesztésében is – az új Vespa 946 Christian Dior piacra dobásával, Justin Bieberrel együttműködésben, valamint a Disney Pixar Luca című filmje által generált globális rezonanciával, amelyben a Vespa szerves részét képezi a film cselekménye és narratívája.

„A Vespa sokkal több, mint egy mobilitási márka; a művészetet, a designt, a technológiát és a szórakozást szimbolizálja” – mondja Michele Colaninno, a Piaggio Group igazgatótanácsának stratégiai, termékekért és innovációért felelős igazgatója. „A Vespa a stílus ikonja: egyedisége az egyik legcsodáltabb és legkeresettebb márkává teszi, a divat- és életmódmárkák között. Emiatt el kell kezdenünk összehasonlítani más globális márkákkal a puszta mobilitáson túl. Ezért kértük fel az Interbrandet, a világ vezető márkatanácsadóját, hogy határozza meg és elemezze a Vespa márka pénzügyi értékét. Ez nem egy célvonal, hanem egyszerűen egy új kiindulópont, ahogy folytatjuk a Vespa jövőjének építését.”

A vezető Interbrand márkatanácsadó jelentésében szereplő megállapítások rámutatnak arra, amit „egyedülálló, világszerte elismert márkaként ír le, köszönhetően a dizájn, az életmód és az olasz örökség tökéletes kombinációjának”, végül a Vespa márka értékét 906 millió euróra becsülik.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Emily Párizsban 2. évad 6. rész “Boiling Point”

„Az „ikonikus” kifejezést használják, de valójában nincs más mód ennek a márkának a meghatározására” – mondja Manfredi Ricca, az Interbrand globális stratégiai igazgatója. „A Vespa örökség márka, és mégis folyamatosan fejlődik; mélyen olasz, és mégis világszerte szeretik; prémium, és mégis befogadó. Értékelési munkánk nem csupán számokba foglalja a márka iránti vágyat és keresletet, hanem azt is megmutatja, hogy a Vespa alapvetően egy kategória a mobilitás, a kifejezés és a kultúra metszéspontjában.”

Olvass még több cikket a Vespáról!

A Vespa márka pénzügyi értékének meghatározásakor az Interbrand bevált, szabadalmaztatott márkaértékelési technikákat alkalmazott, amelyek átfogó forráskészletet, piaci adatokat és a Vespa tízszeres kulcsfontosságú piacán végzett kvantitatív tanulmányokat tartalmaztak.

A Vespa általános márkaerősségi pontszámának kulcsfontosságú tényezői között szerepel az iparágon belüli megkülönböztető képesség, köszönhetően a terméktervezés egyediségének és felismerhetőségének, valamint az olasz ikont jellemző örökségnek. Az affinitás a márkaérték levezetésében is jelentős szerepet játszik – rávilágít az ügyfelek márka iránti erős pozitív érzéseire. Összességében a márka a mobilitásnál tágabb arénában játszik, és olyan igényeket elégít ki, mint az önkifejezés és a szórakoztatás.

A Vespa az olaszság esszenciáját képviseli: egy időtlen ikon, amelynek öröksége emberek millióit ihlette meg világszerte. A Vespa márka túlmutat a funkcionális termékelőnyökön – és az életstílus szinonimája, kettős előnyt biztosítva a vásárlókkal való kritikus érzelmi kapcsolatnak.

A 906 millió eurós márkaérték kulcsfontosságú mérföldkő e szeretett olasz márka számára, rávilágítva arra, hogy mennyire jelentőséggel bír a globális közönség körében. Ez egy olyan hosszú távú terv kiindulópontja, amely innovációk és globális partnerségek révén új, ambiciózus célok felé tolja a Vespát.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük