A Vespa 75. évfordulóját kiállítással ünneplik Brüsszelben
A brüsszeli Autoworld Múzeum, amely a világ egyik legnagyobb és legrangosabb autósport-történeti gyűjteményének ad otthont, a Vespa 75. évfordulóját ünnepli. Augusztus 15-ig a város pazar Palais Mondialjában a világ legismertebb és legkedveltebb kétkerekűjének 75 modelljét csodálhatják meg a látogatók.
Egy olyan országban, ahol több mint 5000 Vespa van regisztrálva a mintegy hatvan hivatalos Vespa-klubban, a kiállítás azért jött létre, hogy tisztelegjen a Vespa értékei előtt. Egy olyan robogó előtt, amely messze túlmutat az intelligens és egyszerű közlekedési eszköz funkcióján. Úgy vált globális márkává, az olasz technológia és stílus szimbólumává, hogy világszerte rajongók milliói használják.
Ezért a kiállítás a Pontederában gyártott Vespa kétkerekűek mellett bemutatja azokat a ritka modelleket is, amelyeket bizonyos időszakokban más európai országokban gyártottak: a belgiumi Jette-ben található MISA gyárban, valamint Franciaországban, Németországban, Nagy-Britanniában és Spanyolországban.
A kiállítási tárgyak között szerepelnek oldalkocsis Vespa robogók és számos Ape háromkerekű, valamint a legmodernebb Vespa 946, Vespa Elettrica és a különleges kiadású Vespa 75., az idei évforduló megünneplésére bemutatott modell.
A látogatási idővel és a hozzáféréssel kapcsolatos információk: www.autoworld.be.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A Vespa egyedülálló történelme
A Vespa abból a vágyból született, hogy innovatív terméket hozzon létre az egyéni mobilitás számára. Először az ejtőernyősöknek szánt kismotorok mintájára építettek egy „motoros robogót”, majd egy prototípust, amely forradalmasította a klasszikus motorkerékpáros elrendezést addig uraló koncepciót.
Egy olyan járművet hoztak létre, amelynek karosszériája stresszálló, közvetlen meghajtású, a sebességváltó a kormányon található. A klasszikus első villa eltűnt egy egyoldalas lengőkar javára, amely megkönnyítette a kerékcserét.