Vízen és száraz kenyéren: Suzuki GS500 felújítás
Amint ráengedtem a benzint, a több mint fél éves állás után a karburátor tűszelep úgy döntött, hogy ő felakad. Azonnal rohantam a számítógéphez és rendeltem a felújító készletet. Így hát a karburátor is fel lett újítva. Nem szeretném elhinni, de szerintem még az is bontatlan volt.
Amíg vártam az alkatrészre, és hogy addig se unatkozzak, a fékolajat lecseréltem. Az olajtartály alját nem lehetett látni a szennyeződéstől és a folyadék színe se volt túl biztató.
A motor beindítása
Eljött a nagy nap. Mindent legalább tízszer átgondoltam, vajon mit nem húztam meg. A motor átfordult kézzel tekerve, majd önindítóval is. Nagy baj nem lehet. Ráraktam a gyertyapipát majd keresztet vetettem. Pulzusom az egekben, és ráhelyeztem az ujjam az önindító gombra.
Kb. hármat forgatott az önindító, utána már a benzin hajtotta a motort. Dübörögtek a garázs falai a szintén általam gyártott „gyári” kipufogómmal. Összerakás előtti napokban beszereztem egy gyári kipufogót, hogy kibelezzem. Aki már hallott GS-t az eredeti rendszerével, megérti miért szerettem volna rá másik kipufogót.
Többen kérdezték, megbántam-e, hogy ezt a motort vettem. Az én válaszom meg mindig az volt, hogy nem, egyáltalán nem. Így most már ismerem kívül-belül, rengeteget tanultam belőle és rengeteg élményt adott annak ellenére, hogy szinte nem mentem még vele.
Remélem, hogy ezután sok élményem lesz vele, de nem szereléssel kapcsolatos. Miközben ezeket a sorokat írom, a motorral már megtettem az első 155 kilométert és jelentem, eddig kifogástalanul működik. Még nem forgatom 5 ezer fölé, de ha eljárkáltam vele egy-két tankot és addigra nem hullik szét, akkor sikeresnek tekinthető a „műtét”. Utána kezdetét veszi a rendeltetésszerű használat.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |