fbpx

Vízen és száraz kenyéren: Suzuki GS500 felújítás

Véghelyi MátyásA történet 2019 márciusában kezdődött, amikor megvettem életem első nagymotorját, egy Suzuki GS500-ast. A gyönyörű, szinte hibátlan külseje engem egyből megvett. Rövidke próbakör után már töltöttük is ki az adás-vételit.

Miután elmúlt a rózsaszín köd, a problémák csak ezután kezdődtek. Ami kívülről szép, még nem azt jelenti, hogy belül egészséges. A motor mindenféle hangot adott, csak pont olyat nem, amit normál esetben kellene neki. A szelephézag megszűnt rajta létezni, a vezérműlánc gázelvételkor szinte csapkodta a blokk oldalát. A kuplung, ha bemelegedett, rángatott, és hogy ez ne legyen elég, még a 6. fokozat fogaskerekei is meg voltak sérülve.

Suzuki GS500 felújításAbban a szezonban ezzel az állapottal kb. 2000 kilométert mentem vele, mert nem mertem használni, nehogy nagyobb kárt tegyek benne. Így ment kukába életem első nagymotoros szezonja. Nem keseredtem el. Bár semmiféle szakirányú végzettségem nincs, nagyjából tisztában vagyok azzal, hogy hogyan működik a négyütemű robbanómotor. Elhatároztam, hogy atomjaira szedem és mindent megcsinálok rajta.

Elkezdődött a felújítás

Suzuki GS500 felújításOktóber végén neki is álltam a “műtétnek”. Miután minden alkatrész kikerült, akkor láttam, mi a következménye annak, amikor erre a motorra azt mondják, hogy: “Ez egy GS500, csak tankolni kell, meg néha olajat cserélni, és kimegy a világból”.

De valami pozitívumot is hadd említsek a motorról. A hihetetlen módú elhanyagolásnak köszönhetően a motor mindenhol szinte teljesen érintetlen/bontatlan volt. Szerintem mindenki erre vágyik, csak nem mindegy hogy 20- vagy 60 ezer kilométeres érintetlen motort vesz az ember. (Igen, én az utóbbit választottam.)

A blokkról maximum a szelepfedél volt levéve. Mindenhol gyári, megkövesedett tömítés. Majdnem egy egész napom ment el csak a tömítések eltávolításával. Vakartam a fejem, mert tudtam, ez nem néhány ezer forintos mutatvány lesz, még úgy se, ha én csinálok mindent.

Megkezdődött a vízen és száraz kenyéren élés korszaka. 2020 májusában meg is telt a malacperselyem, és beszereztem minden szükséges alkatrészt. Na jó, egyedül a hengerfej felújítást nem én csináltam, mivel az gépi munkát igényel.

5 2 votes
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x