Új logója lett a Kawasakinak: bemutatták a River Mark vállalati arculati szimbólumot
Nagy bátorság kell ahhoz, hogy egy közismert és sikeres cég komplett dizájnváltásra szánja el magát. Habár a zöld színről nem mondtak le végleg, a japán Kawasaki vállalatcsoport új logó bevezetésére szánta el magát. Neked hogy tetszik?
A több mint 120 éves múltra visszatekintő Kawasaki Heavy Industries (KHI) vállalat a tengeren, a szárazföldön, a levegőben és még az űrben is tevékenykedő vállalatokat foglal magában. Miután bejelentették, hogy a Kawasaki csoporton belül egy új vállalatot hoztak létre, amely kizárólag motorkerékpárok és önálló motorok gyártására összpontosít, a KHI most egy új vállalati arculatot vezet be, amely tükrözi e globális vállalkozás hagyományait és egyben a jövőre vonatkozó optimizmust is szimbolizálja.
A River Mark – amely a folyót jelentő japán karakter stilizált ábrázolása – először az 1870-es években jelent meg, amikor is a Kawasaki Tsukiji Hajógyár, a Kawasaki Heavy Industries elődje, a Kawasaki Tsukiji Shipyard hajóinak zászlaján volt látható. A River Mark a folyamatos törekvés szimbóluma, hogy még előrébb nyomuljunk, még magasabbra érjünk, folyamatosan arra törekedve, hogy elérjük és meghaladjuk a határt
A Shōzō Kawasaki által 1878-ban alapított vállalat először a hajóépítésre összpontosított, mivel Japán exportálni kívánta az árukat, és ezzel a szigetország elfoglalta helyét a nemzetközi kereskedelmi színtéren. A hajózási innováció és az építési minőség terén szerzett szilárd hírnévvel rendelkező, ambiciózus vállalat hamarosan a mélyépítés, a járműgyártás és a gőzgépgyártás területére is kiterjesztette tevékenységét, végül az első repülőgép megalkotásával áttörte a földi határokat.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
E hatalmas, globális hatókörrel és hírnévvel rendelkező vállalat több mint egy évszázados fejlődése során kulcsfontosságú pontokon használták a River Markot, amelynek alkalmazása a Kawasaki korának legjelentősebb termékeire korlátozódott. A modern korban a River Mark ismét előtérbe került, amikor merészen megjelent a 2015-ben bemutatott, saját tervezésű és gyártású kompresszoros motorokkal hajtott, egyedi Kawasaki Ninja H2 és Ninja H2R gépeken.
Most, 2021. október 6-án a Kawasaki bejelentette, hogy elérkezett az idő, hogy a híres River Markot vállalati azonosító szimbólumként alkalmazza, és ez az egyszerű, de hatékony kerek logó legyen a fő azonosító szimbóluma a különböző termékeinek.
Az új logó bevezetését Masaya Tsuruno úr, a Kawasaki Motors Europe ügyvezető igazgatója így kommentálta:
„A világ mérhetetlenül sokat változott a Kawasaki vállalat több mint egy évszázados története során – az elmúlt néhány évben még inkább. Új vállalati arculatunk bevezetésével, amelynek középpontjában a River Mark áll, a következő, merész lépést kívánjuk megtenni a technológia és a mérnöki tudományok terén, valamint a fenntarthatóságra és az új zöld technológiákra összpontosítva világszerte számtalan ember életének javítását kívánjuk elősegíteni. Míg néhány dolog változik, mások állandóak maradnak, mint például az elkötelezettségünk, hogy a legjobbak legyünk a választott területünkön; a River Mark ennek az elkötelezettségnek a megfelelő szimbóluma.”