HírekMotorokMotorozás

Tudnád uralni? 2mp alatt, 160-ról 240 km/h-ra gyorsul!

lightning LS 218Az elektromos motorkerékpárok egyik legfontosabb jellemzője, hogy hihetetlen módon tudnak gyorsulni. Ilyen a Lightning Motorcycle elektromos járgánya, az LS 218-as remekmű.

A jármű hihetetlen dinamikai jellemzőkkel rendelkezik, de itt jön az első kérdés, ami felmerül, hogy utcai használatra vajon alkalmas-e. Vagyis inkább, ki olyan bátor hozzá…

Az LS 218-as, összesen 351 km/h-ra teljesítményre képes, s villanymotorja 200 lóerős, 228 Nm-es. Mégis, a legkiemelkedőbb tulajdonsága a gyorsulása – 2 másodperc alatt, 160 km/h-ról 240 km/h-ra.

A sebesség a 150 kw folyadékhűtéses IPM motor miatt lehetséges. Az alábbi videoban látható, ahogyan tesztelték a motor gyorsulását.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Matt Schulwitz, a Lightning-tól elmagyarázta: „Valójában még nem tudunk teljes gázt alkalmazni egészen 100 mp-ig, mert annyi nyomaték áll rendelkezésre, hogy csak a centrifugálásra és a gumiabroncs füstölésére szolgál. Mindazonáltal láthatjuk, hogy az LS-218 100 mph-ről 150 mph-re gyorsul, körülbelül 2 másodperc alatt.”

Ez az a fajta erő és nyomaték, amely segített az LS-218-nak számos díj elnyerésében és több rekord megdöntésében.

A motor teljesen folyadékhűtésű és úgy tervezték, hogy soha ne hevüljön túl. Az LS-218 már az ügyfelek számára is elérhető. Persze, gondolnivaló, hogy nem olcsó: a 38 ezer dollártól (12 kWh-os modell), a 46 ezer dollárig (20 kWh-os modell) kúszik fel az ára.

Az ilyen nagy akkumulátorral és nagy teljesítményű alkatrészekkel, mint például az Ohlins felfüggesztés, Brembo fékek, szénszálas test és így tovább, nem csoda, hogy ekkorára rúg az ára… De azért szeretnéd, nem?

Forrás, fotó: electrek.co

 
 
 
 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük