Motor-evolúcióm, avagy út az Igaziig
Egy legenda szerint a Panigale-t megálmodó olasz mérnökök öntötték testbe a koreai kobakok által kifundált Hyosung GT 250 R-t. Lehet benne valami igazság, hiszen mindössze megdöbbentően szexi külsejének köszönhette, hogy nem vágtam szét kisbaltával többször is.
Életem első motoros hibáját másodjára követtem el vele. Csoda szép külső, V2-es bivaly(ka) blokk, nyomatékgyár, öblös, dadogós, bugyinedvesítő hang. Meghaltam a húzott szemű digótól. Aztán mikor szembesültem a magyar szerviz háttér konkrét nem-létezésével, és a szerelőkkel, akik feszülettel kergettek ki a szervizből egy sima olajcserénél is, meg is beszéltük a pszichológusommal, hogy ez a hirtelen motor vásárlás ebben a kategóriában egy amolyan „elvált-nő-újra definiálja-önmagát-és random f@aszágot csinál” döntés volt.
Viszont minden mocskosságával együtt imádtam, és abban az időszakban, amikor nem épp alkatrészt vártam hozzá az óhazából dupla pénzért, a szívét-lelkét odaadta nekem a kis szörnyeteg. Estünk is, és megtanultunk újra motorozni, mégsem félni a kanyarban, és bízni egymásban, magunkban.
Az árának kétszeres letéte rövidke együtt létünk alatt azonban arra sarkalt, hogy olyan társat keressek, akire nem kell holt-szezonokkal készülni az állandó akadozó alkatrész ellátmány miatt.
Elképesztő türelmetlen vagyok… és bár mai napig úgy gondolom, nem a Hyo tehet róla, hiszen ő csak azt kérte, amit eddigi gazdái megtagadtak tőle, de el váltak útjaink.
Aztán jött Ő. A dög.
Visszagondolva egyenes út vezetett a Yamaha TDM 850 3VD-ig. Mindig a handycap-es motorok tetszettek. Koreai vérű olasz menekültek (Hyosung), digónak álcázott liliputiak (Mito Evo) és bel(terjes)piacos se 500 se 650-esek (Suzuki GSF 400).
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Hát mi más is lenne az igazi, ha nem egy se nem túra, se nem enduro, se nem sport, de nyomatékos sor kettes 850 köbcentis ’izé’. Multi purpose-nak nevezett ’hogyishívják’ ő a motorok között.
Szinte látom magam előtt: Mr. Yamaha egy nap oda ment a mérnökökhöz és az első R6 utáni örömében azt találta mondani a gyerekeknek, hogy a kövi motorba mehet minden, cukor, só, és minden, mi jó. És így születtek meg a TDM-ek…
Szerintem a Yamaha egy jó túramotor, de minden formában a YAMAHA az igazi, kivétel a V2, az egy más műfaj.😉👍
Kegggyetlenjó dumád van csaje! 😉 És egyet is értek vele.