fbpx

Motor-evolúcióm, avagy út az Igaziig

Nagy Marianna Hyosung GT 250 REgy legenda szerint a Panigale-t megálmodó olasz mérnökök öntötték testbe a koreai kobakok által kifundált Hyosung GT 250 R-t. Lehet benne valami igazság, hiszen mindössze megdöbbentően szexi külsejének köszönhette, hogy nem vágtam szét kisbaltával többször is.

Életem első motoros hibáját másodjára követtem el vele. Csoda szép külső, V2-es bivaly(ka) blokk, nyomatékgyár, öblös, dadogós, bugyinedvesítő hang. Meghaltam a húzott szemű digótól. Aztán mikor szembesültem a magyar szerviz háttér konkrét nem-létezésével, és a szerelőkkel, akik feszülettel kergettek ki a szervizből egy sima olajcserénél is, meg is beszéltük a pszichológusommal, hogy ez a hirtelen motor vásárlás ebben a kategóriában egy amolyan „elvált-nő-újra definiálja-önmagát-és random f@aszágot csinál” döntés volt.

Viszont minden mocskosságával együtt imádtam, és abban az időszakban, amikor nem épp alkatrészt vártam hozzá az óhazából dupla pénzért, a szívét-lelkét odaadta nekem a kis szörnyeteg. Estünk is, és megtanultunk újra motorozni, mégsem félni a kanyarban, és bízni egymásban, magunkban.

Az árának kétszeres letéte rövidke együtt létünk alatt azonban arra sarkalt, hogy olyan társat keressek, akire nem kell holt-szezonokkal készülni az állandó akadozó alkatrész ellátmány miatt.

Elképesztő türelmetlen vagyok… és bár mai napig úgy gondolom, nem a Hyo tehet róla, hiszen ő csak azt kérte, amit eddigi gazdái megtagadtak tőle, de el váltak útjaink.

Aztán jött Ő. A dög.

Nagy Marianna Yamaha TDM 850 3VDVisszagondolva egyenes út vezetett a Yamaha TDM 850 3VD-ig. Mindig a handycap-es motorok tetszettek. Koreai vérű olasz menekültek (Hyosung), digónak álcázott liliputiak (Mito Evo) és bel(terjes)piacos se 500 se 650-esek (Suzuki GSF 400).

Hát mi más is lenne az igazi, ha nem egy se nem túra, se nem enduro, se nem sport, de nyomatékos sor kettes 850 köbcentis ’izé’. Multi purpose-nak nevezett ’hogyishívják’ ő a motorok között.

Szinte látom magam előtt: Mr. Yamaha egy nap oda ment a mérnökökhöz és az első R6 utáni örömében azt találta mondani a gyerekeknek, hogy a kövi motorba mehet minden, cukor, só, és minden, mi jó. És így születtek meg a TDM-ek…

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
1 Hozzászólás
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Bartyik János
Bartyik János
2020 szeptember 3. 14:23

Szerintem a Yamaha egy jó túramotor, de minden formában a YAMAHA az igazi, kivétel a V2, az egy más műfaj.😉👍

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x