Itt az új Honda CRF1100L Africa Twin és Africa Twin Adventure Sports
A Honda világszerte népszerű kalandmotorja nagyobb teljesítménnyel és még modernebb műszaki megoldásokkal folytatja pályafutását. Az új CRF1100L Africa Twin és Africa Twin Adventure Sports bámulatos jellemzőkkel rendelkezik! Figyeld csak!
Az Africa Twin még fejlettebbé vált. Könnyebb, erősebb és modernebb lett, mint az előző generáció, nem mellesleg formavilága is egyedibbé vált.
A módosítások az alapmodellt és az Adventure Sports változatot egyaránt érintették, így mindkét modell hatékonyabb és látványosabb formában várja a kőkemény terepes kalandokat és a kontinenseket átszelő, villámgyors, aszfaltos túrákat.
Váz és erőforrás
Az új Africa Twin 2019 őszén érkezik Európába, méghozzá – a korábbi, 998 cm3-es helyett – 1084 cm3-es erőforrással, ami a 2020-ban életbe lépő Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Az összlökettérfogat növelésén túl egyéb
módosításokat is végrehajtottak a Honda mérnökei, változtattak például a szelepemelés mértékén, alumínium hengerperselyeket alkalmaztak és speciális szelepet építettek a kipufogórendszerbe. Lelkiismeretes munkájuk eredményeként a – 7500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – csúcsteljesítmény 102 LE-re (+7%) nőtt, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 105 Nm-re gyarapodott (+6%, 6250 f./perc). Mindezek ellenére megmaradt a kifinomult járáskultúra és az egyenletes nyomatékleadás, sőt a jellegzetes motorhangról sem kell lemondania az új tulajdonosoknak.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A továbbfejlesztett motor új vázban kapott helyet, melyhez szintén új, csavarokkal rögzített, alumínium segédkeret kapcsolódik. Ugyancsak vadonatúj a lengővilla, ami a CRF450R krosszmotornál alkalmazott sémára épül, ezáltal pontosabb visszajelzéseket nyújt és a hátsó kerék tapadását is növeli.
Elektronikai rendszer és műszeregység
Az Africa Twin használatát vezetéstámogató eszközök teljes sora teszi biztonságosabbá és kényelmesebbé. Az egyebek mellett kipörgés- (HSTC) és egykerekezés-gátlót (Wheelie Control), sebességrögzítőt, automatikus vészvillogót (ESS) és kanyar-ABS-t magában foglaló rendszert hattengelyes helyzetérzékelővel, valamint elektronikus gázmarkolattal egészítették ki a Honda mérnökei, így páratlanul kifinomult és hatékony. Ezt bizonyítja az is, hogy hat menetüzemmód közül választhat a pilóta. Ebből kettőt saját maga programozhat, négy pedig előre beállított és különféle útviszonyokhoz igazodik (Tour, Urban, Gravel és Off-road).
A CRF1100L Africa Twinhez alapáron jár a 6,5”-os, érintőképernyős Multiinformációs Kijelző. Ez az ultramodern műszeregység – erős napsütésben is – könnyen leolvasható, logikus formában jeleníti meg az információkat, és mivel Apple Carplay® szoftverrel, valamint Bluetooth®-kapcsolattal is kiegészítették, üzenetek fogadására, hívások lebonyolítására és zenehallhatásra is alkalmas.
CRF1100L Africa Twin
A jobb terepképességek érdekében a Honda szakemberei még karcsúbbá tették az Africa Twin üzemanyagtartályát és ülését (-40 mm). Utóbbi magassága 850 és 870 között állítható, formája pedig tökéletesen passzol az átrajzolt, feltűnő, terepralis stílusban fogant idomzathoz.
Az alacsony szélvédőnek köszönhetően ülő és álló helyzetben egyaránt szabadon mozoghat előre-hátra a pilóta, a kisméretű kézvédő és olajteknő pedig éppúgy hozzájárul a kompakt felépítéshez, mint a 4 kg-mal kisebb tömeghez és a látványos megjelenéshez. A 10%-kal kedvezőbb súly/lóerő arány aszfalton és terepen is új szintre emelte a menetteljesítményeket.