HírekMotorbemutatóMotorok

Megritkítja idén a Harley a termékpalettáját: a Sportster és a Street 750 után megy a LiveWire is?

harley-davidson LiveWireA pletykák szerint hacsak hatalmasat nem ugrik a kereslet idén, vagy lesz egy jó stratégiai ok a termelés fenntartására, 2021 valószínűleg a „Project LiveWire” utolsó éve lesz.

A január 19-i online motorbemutatóból kiderült, hogy 2021-ben a Harley-Davidson cége a túramodellekre, és azoknak is a CVO változatára koncentrál. A kisebb hengerűrtartalmú,olcsóbb modelleket sajnos kivezetik a termékpalettáról.

2021 egyébként is megtépázta a Harley-Davidson modellpalettáját. Vegyük csak a Street modelleket, amelyekből egyedül az 500 köbcentiméteres változat marad gyártásban az Egyesült Államokban. Ezt a modellt sem a földi halandóknak gyártják majd tovább, hanem többnyire a Harley-Davidson versenyzői képzéseinek céljára. A Street 750 és a Street Rod viszont ettől az évtől már csak múlt idő.

A Street motorkerékpár-sorozat 2014-ben került forgalomba. (Nem tartozik a megszűnő modellek közé a Street Glide, ami a Harley egyik legnépszerűbb big twinje.) Abban az évben mutatták be a Revolution X motorblokkot. Ezek a 60 fokos V-twinek elég modernnek számítottak akkoriba, azonban az ős harleysok fel is háborodtak a folyadékhűtés miatt.

Ezeket a modelleket azért fejlesztették ki, hogy a Harley-Davidson márkát vonzóbbá tegyék a fiatalabb korosztály számra és a márka jelenlétét növeljék a nemzetközi piacokon. Éppen ezért a Street modelleket meglehetősen alacsonyra árazták. A legújabb 500-asok 2 millió forint körül voltak, a 2 250 000 Ft körül, és 2 600 000 Ft-nál a Street Rod esetében. De ennek most vége.

A legendás Sportster

Az Euro 5 károsanyag-kibocsátási norma bevezetésének esett áldozatul 2021 januártól a Európában a Sportster. A Harley-Davidson kedvelt belépő modellje mindössze három változatra korlátozódik majd: az Iron 883 és -1200, valamit az 1200 köbcentis Fourty Eight. Ezek is mindössze 2022-ig vagy legkésőbb 2023-ig lesznek rendelhetőek.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A tiszteletreméltó modell közeli pusztulásáról szóló beszámolók azóta forognak közszájon, hogy a Harley három évvel ezelőtt ünnepelte az XL („Extra Light”) 1957-es bevezetésének 60. évfordulóját. Ezek a pletykák most beigazolódni látszanak, hiszen úgy tűnik, hogy a fennmaradó három modell is csak szigorúan korlátozott időre szóló ajánlat.

60 éves lett a Sportster

Habár a márka évek óta próbál nyitni a fiatalabb korosztály és a kezdők irányába, ettől az évtől az a helyzet fog előállni, hogy –  megmaradt három Sportster modell után – a Street Bob lesz a belépő modell, amit a Milwaukee Eight 107-es motorblokkal szerelnek, ami 1746 köbcenti és 86 Lóerő.

Egyelőre a legolcsóbb Harley-Davidson a Sportster Iron 883 lesz idén, amely 9 499 dollárért (kb. 2,8 millió forint) nem kimondottan belépő szintű vagy olcsó ár.

Egyelőre nem tudni, hogy mi tölti be az olcsó motorkerékpárok helyét a márka kínálatában, bár gyanúsak a kínai fejlesztések…

A QJ Motor V-Twin lehet a kínai Harley-Davidson

 

Forrás: AMD, Jalopnik

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük