HírekMotorokMotorozás

Az EU beleegyezett a 2020-as Euro 4-es modellek 12 hónapos “sorozatvégi” meghosszabbításába

Halasztást kapott Euro 5 károsanyag kibocsájtási normaA motorkerékpár kereskedések kaptak még egy évet, hogy eladják az idén bennragadt Euro 4-es járműveiket. Csalásra nincs lehetőség, a szabály csak azokra a készletekre vonatkozik, amik a COVID-19 miatti lezárások előtt már készleten voltak. A brüsszeli székhelyű nemzetközi motorkerékpár-ipari szövetség, az ACEM üdvözölte az EU Tanácsának és Parlamentjének pozitív szavazatait az Euro 4 “sorozatvégi” rendelkezések felülvizsgálatáról.

“Az európai motorkerékpár-ipar üdvözli az EU Tanácsának és az Európai Parlamentnek a közelmúltban hozott határozatát, amely jóváhagyja az Európai Bizottság 168/2013 / EU rendeletében a sorozatjárművekre vonatkozó szabályok kiigazításáról szóló javaslatot.”

A módosítás 12 hónappal, 2021. December 31-ig meghosszabbítja az Euro 4-es károsanyag kibocsátású modellek eladását a motorkerékpár-kereskedőknek és azoknak a vállalatoknak Európa-szerte, akik a COVID-19 járvány kitörése által érintettek. Az Euro 5 végleges bevezetése 2022. január 1-re tolódik.

A javaslat, amelyet a két jogalkotó testület támogat, csak azokra a járművekre vonatkozik, amelyek raktáron voltak abban a pillanatban, amikor az EU-ban bevezették a nemzeti lezárásokat. Pontosabban a felülvizsgált szériajárművek száma nem haladhatja meg az EU-ban 2020 március 15-én raktáron lévő Euro 4 L kategóriájú járművek számát, amelyet az iparági szakértők körülbelül 550 000 darabra becsültek.

Az EU típusjóváhagyási szabályai szerint az összes raktáron lévő Euro 4 motorkerékpárt forgalomba kellett volna helyezni az előtt, hogy 2021. január 1-én életbe lépne az Euro 5 környezeti szabvány kötelező alkalmazása. Ezt a követelményt lehetetlen teljesíteni a COVID-19 járvány okozta eladások csökkenése miatt.

2021-es Hondák Euro5-ös erőforrással

Az EU-típusjóváhagyási szabályok a “sorozatvégi”-nek nevezett rugalmassági mechanizmust irányoztak elő, amely lehetővé tette a gyártók számára, hogy az Euro 4-járművek készletének korlátozott részét továbbra is forgalmazzák, nyilvántartásba vegyék vagy üzembe állítsák. Ez a rugalmassági záradék azonban nem volt elegendő a vírus hirtelen kitörése által okozott extra járműállomány problémájának kezelésére.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A két európai jogalkotó által elért politikai megállapodás segíti a motorkerékpár-társaságokat és kereskedőket abban, hogy jobban szembenézzenek ezekkel a kellemetlen időkkel.

Érdemes hangsúlyozni, hogy a 168/2013 / EU rendelet sorozatvégi rendelkezéseinek módosítása nem érinti az Euro 5 szabvány bevezetésének, azaz 2021. január 1-jének az eredeti ütemtervét azon meglévő moped és motorkerékpár modellek számára, amelyek típusjóváhagyása előtt 2020 január 1-előtt történt.

Antonio Perlot, az ACEM főtitkára az EU-intézmények által elért politikai megállapodással kapcsolatban elmondta:

“Az ACEM üdvözli a Tanács és az Európai Parlament pozitív szavazatát erről a fontos ügyről. A 168/2013 / EU rendelet módosítása segít azoknak a gyártóknak, akiknek speciális támogatásra van szükségük, és segítenek áthidalni az Euro 5-ös szakadékot. Az új szabályok emellett egy nagyon szükséges „biztonsági hálót” biztosítanak az egész ágazat számára, ideértve a forgalmazói márkakereskedéseket is, és megakadályozzák az Euro 4 járművek felesleges leselejtezését.”

“Az elkövetkező hónapokban az ACEM, de ami a legfontosabb az ágazat nemzeti szövetségei – ahogy az első naptól kezdve – folytatják a konstruktív együttműködést az állami hatóságokkal annak biztosítása érdekében, hogy a sorozatvégi új szabályok támogassák az európai gyártást és a márkakereskedéseket ezekben a kihívásokkal teli időkben.”

 

Forrás, Címlapkép: anyka

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük