fbpx

Az új R 18 modellel a BMW Motorrad belép a cruiser szegmensbe

bmw r18 2020 2A minden más korábbi BMW motorkerékpártól különböző modell hűen követi a történelmi BMW motorkerékpárok tradícióját – a technológia és a dizájn terén egyaránt. Olyan híres modelltől kölcsönöz (mind technológiai mind látványelemeket), mint a BMW R 5, egyben visszatérve a motorozás eszenciájához: a letisztult, sallangmentes technológiához és a boxermotorhoz.

Az új BMW R 18: kiemelkedő cruiser történelmi gyökerekkel.

Az új R 18 modellel a BMW Motorrad belép a cruiser szegmensbe. A minden más korábbi BMW motorkerékpártól különböző modell hűen követi a történelmi BMW motorkerékpárok tradícióját – a technológia és a dizájn terén egyaránt. Olyan híres modelltől kölcsönöz (mind technológiai mind látványelemeket), mint a BMW R 5, egyben visszatérve a motorozás esszenciájához: a letisztult, sallangmentes technológiához és a motorozás élményének középpontjába állított boxermotorhoz, amely a „good vibrations” érzéshez is jelentősen hozzájárul. Mi több, az R 18 a klasszikus dizájnt célratörő, modern technológiával ötvözi egyetlen lenyűgöző koncepcióvá – olyan élményt kínálva, amely épp annyira kulturált, mint amennyire emocionális.

Minden idők legerőteljesebb BMW boxermotorja, tengernyi nyomatékkal.

bmw r18 2020 10Az új BMW R 18 szíve egy teljesen új fejlesztésű, kéthengeres boxermotor – a „Big Boxer”. Nemcsak lenyűgöző megjelenésével, hanem műszaki értelemben is erős szálakkal kötődik a tradicionális, léghűtéses boxermotorokhoz, amelyek a BMW Motorrad gyártósorainak 1923-as indulása óta kínálták a motorozás különleges élményét. A sorozatgyártású motorkerékpárba valaha beépített legnagyobb hengerűrtartalmú kéthengeres boxer erőforrás 1802 köbcentis. Az egység legnagyobb teljesítménye 91 LE (67 kW), amelyet 4750-es percenkénti fordulatszámon ad le. A 2000 és 4000 közötti fordulatszámtartományban több mint 158 Nm-es nyomaték áll folyamatosan rendelkezésre, az elementáris erőt pedig teljes, zengő hangja festi alá.

Dupla bölcsős, acél csőváz és hátsó lengőkar zárt szöghajtással, merev vázra emlékeztető látvánnyal.

Az új R 18 futóművének központi eleme a dupla bölcsős, acél csőváz. Dizájnja a hagyományos BMW Motorrad váztípust viszi tovább. A kiemelkedő gyártási minőség és a részletekre való aprólékos odafigyelés olyan, elsőre fel sem tűnő elemekben is tetten érhető, mint az acélcsövek közötti hegesztések vagy a kovácsolt, illetve öntött elemek. A legendás BMW R 5-höz hasonlóan a hátsó lengőkar körbeveszi a hátsó tengelyt, a nagy előd látványát csavarkötésekkel reprodukálva.

Teleszkópvilla burkolt csúszószárakkal elöl, Cantilever rugóstag hátul, küllős kerekek és tárcsafékek.

Az új BMW R 18 futómű-elemei szándékosan nem tartalmaznak elektronikus állítási lehetőségeket. Ehelyett egy teleszkópvilla, valamint egy a lengőkarhoz közvetlenül kapcsolódó hátsó rugóstag a rugóút függvényében változó csillapítású karakterisztikával és állítható rugó előfeszítéssel gondoskodik a kiváló kerékvezetésről és a rugózási kényelemről. A legendás BMW R 5-höz hasonlóan a teleszkópvilla csöveit burkolt csúszószár burkolja. A villa csőátmérője 49 mm, rugóútja elöl 120, hátul pedig 90 mm. Az új BMW R 18 fékrendszere elöl két, hátul egy féktárcsát tartalmaz, négydugattyús fix féknyergekkel. A küllős kerekek pedig különösen stílusos látványt nyújtanak.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x