fbpx

A QJ Motor V-Twin lehet a kínai Harley-Davidson

QJ Motor V-Twin Harley-DavidsonNemrég mutatták be a kínai QJ Motor új cirkálóját, amelyet Kínában gyártanak, és pont olyan, mint egy kis hengerűrtartalmú Harley-Davidson.

A Qianjiang Group, amely a QJ Motor márkanevet birtokolja, Kína egyik legkiemelkedőbb kétkerekű gyártója, és a Benelli márkanév is hozzájuk tartozik. Úgy tűnik, hogy a QJ Motor, a csoport kínai motorkerékpár-márkája, az utóbbi időben minden fegyvert csőre töltött.

A QJ Motor nemcsak a Benelli platformjain alapuló számos új modellt mutatott be, de a vállalat köztudottan a Harley-Davidson eddigi legkisebb kapacitású motorján is dolgozik. És most a kínai márka a közösségi média csatornáin egy új cirkáló képeit tárta fel, amelyek néhány piacon a Harley-Davidson kismértékű kiszorításával járhatnak.

A QJ Motor megállapodást kötött a Harley-Davidsonnal, miszerint a cég az amerikai márka gyártási és fejlesztési partnere az ázsiai piacon. A partnerség keretében egy sor költséghatékony, kicsi és közepes kapacitású Harley-Davidson motorkerékpár kerül bevezetésre, amelyeket a következő években Kínában gyártanak.

A legújabb cirkáló az a 350 cm3-es Harley-Davidson lehet, amely állítólag jelenleg még fejlesztés alatt áll. A motorkerékpár kialakításából kifolyólag megtévesztésig hasonlít egy Harley-ra. A könnycsepp alakú üzemanyagtartály, az alacsonyan lévő kormány és az egyszemélyes ülés, ami szépen beleolvad a hátsó sárvédő vonalába, szintén az amerikai márkára hajaz.

Lehet, hogy a Harley-Davidson úgy döntött, hogy leállítja az indiai gyártást és az összeszerelést, de az egyértelmű, hogy Kínába helyezték a kisebb modellek fejlesztését a QJ Motor együttműködésével. Az egyetlen Harley-Davidson motorkerékpár, amelyet még Indiában gyártottak, az idén megszűnt Harley-Davidson Street 750 cirkáló sorozat volt.

A kérdés már csak az, hogy az új modell összeszerelését Kínában vagy Indiában végzik-e, hiszen az indiai Hero MotoCorp továbbra is gyártási partnerként szerepel.

 

Forrás: carandbike.com

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
1 Hozzászólás
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vidék
2021 január 24. 09:22

Hát igen, ami nem kínai, az már nem is eredeti… 🙁 Viszont a 350-es szerintem Európában is számíthatna érdeklődésre, mint belépő és nyögdíjas kivitel (ugye nem mindenki erőművész meg nem mindenki szeret félni a nyeregben a hatalmas erőtől). Igaz, szerintem az óriási kínai és indiai, meg ázsiai piac a cél. Bár az is lehet, hogy titokban szeretnének megfelelni a széndioxid-kibocsátási flottakorlátozásnak, ami az amerikaiaktól szokatlan, de nem logikátlan lépés lenne. Egyébként a H-D-nek volt egy rövid, még bőven Willie G. előtti időszaka, amikor az olasz Aermacchival voltak szövetségben (1940-es évek vége, ’50-esek eleje), akkor 125-ös kétütemű is készült az égiszük… Read more »

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x