Lovagold meg a forradalmat a Yamaha Niken nyergében
Hibrid acél és alumínium váz
A NIKEN-t úgy tervezték, hogy a legváltozatosabb motorozási körülmények között is megállja a helyét, így a stabil egyenesfutás és a sportos kanyarteljesítmény érdekében egy kimondottan erre a célra kialakított új hibridvázat kapott.
Az első rész öntöttacélból, a lengőkar tengelypontjának területe öntött-alumíniumból, a kettőt összekötő fő váz pedig acélcsőből készült. Ez a hibrid kialakítás biztosítja, hogy megfelelő erő, merevség és rugalmasság jusson pontosan oda, ahol szükség van rá, így megerősíti a két első kerék nyújtotta stabil és természetes érzést, valamint biztosítja a sportmotorkerékpárokra jellemző mozgékonyságot és a kiváló kezelési teljesítményt.
Kiegyensúlyozott vázkialakítás
A NIKEN egyedi háromkerekes LWM kialakítása egy teljesen új dimenziót jelent a hagyományos motorkerékpárokhoz képest. A NIKEN kezelési teljesítményének optimalizálásáról egy 552 mm-es alumínium lengőkar gondoskodik. Ez 15 mm-rel hosszabb, mint az MT-09-ben használt darab, a nagyobb hossz javítja a stabilitásérzetet kanyarodás közben.
A kialakítás másik kulcsfontosságú eleme az üléshelyzet: az MT-09-hez hasonlítva a NIKEN-en a motoros körülbelül 50 mm-rel hátrébb ül. Ez az üléshelyzet ideális, 50:50 arányú első-hátsó súlyelosztást biztosít, amikor a motoros a motorkerékpáron ül – ez természetes kezelhetőséget és kormányzási érzetet nyújt.
Dupla „külső” fordított első villa
A sportmotorkerékpárokra jellemző kezelhetőség elérése érdekében a NIKEN maximális dőlésszöge 45 fokra nőtt, ami a dupla tengelyes Ackermann kormánymechanizmusnak és a kerekek külső részére erősített tartókaros felfüggesztési rendszernek köszönhető.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A dupla „külső” fordított első villa húzó- és nyomócsillapítási beállítási lehetőséggel rendelkezik, így a motoros a számára legideálisabb módon állíthatja be a felfüggesztést, a viszonylag keskeny, 410 mm-es nyomtáv pedig hozzájárul a NIKEN természetes kormányzási érzetéhez, valamint minimalizálja a teljes szélességet.
Teljesen állítható hátsó felfüggesztés
A NIKEN hátsó felfüggesztésének rúgó-előfeszítése, valamint húzó- és nyomócsillapítása teljes mértékben állítható, így a motoros a változó körülmények függvényében állíthatja be a felfüggesztést, a kényelem érdekében pedig a rugó-előfeszítés szerszámok nélkül állítható.