KiemeltMotorokMotortesztek

2009-es Honda CBR 600-1000 RR ABS teszt

honda cabs 145A Horimoto Team versenyzőnőjével teszteltük hétfőn a tököli reptéren a Honda két kombinált ABS fékrendszerrel felszerelt supersport gépét. Mivel a CBR600RR sok hölgy kedvence, Ibolya jó tesztpilótának bizonyult. Kicsivel később, rövid unszolás után a modell ezres változatára, a CBR 1000 RR Fireblade-re is felmerészkedett.

Mikor megláttuk az előkészített pályát, mindkettőnkben megállt az ütő. Határozottan állíthatom, hogy nem csak azért, mert csajok vagyunk – a férfi kollégák ugyancsak hitetlenkedve nézték a homokos és vizes aszfaltot. Egyértelműen leolvasható volt az arcukról, hogy ők sem szeretnének kamerák kereszttüzében csúszni a hátukon. A Honda Hungary munkatársai azonban végül szinte mindenkit meggyőztek.

Közismert, hogy a Honda cég mindig is jelentős figyelmet fordított a motorosok biztonságára, így a fékrendszerek fejlesztésében is úttörő szerepet vállalt. Modelljei mindig a legfejlettebb technológiákat alkalmazták, és sok esetben épp a Honda mérnökeié volt a dicsőség egy-egy újdonság megalkotásában.

Műszaki adatok Honda CBR600RR ABS 2009

Motor: Vízhűtésű, négyütemű, soros, négyhengeres
Hengerűrtartalom: 599 cm3
Furat x löket: 67 x 42,5 mm
Sűrítési arány: 12,2:1
Üzemanyag-ellátás: Elektronikus benzinbefecskendezés, 40 mm torokátmérővel
Max. teljesítmény: 120 LE (88 kW) 13500/min-nál
Max. forgatónyomaték: 66 Nm 11250/min-nál
Váltó: Mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatsebességes váltó, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal.
Váz: Alumíniumöntvény hídváz
Futómű elöl: Fordított teleszkópvilla 41 mm belsőcső-átmérővel, teljesen állítható, rugóút 120 mm
Futómű hátul: Alumínium zártszelvény lengővilla, himbarendszerre szerelt központi rugós tag, teljesen állítható, rugóút 130 mm
Villaszög / utánfutás: 65,9 fok / 98 mm
Tengelytáv: 1375 mm
Ülésmagasság: 820 mm
elektronikus ABS
Fékek elöl: 310 mm-es dupla, úszóágyazású tárcsafék radiálisan rögzített négydugattyús Tokico féknyergekkel
Fékek hátul: 220 mm-es tárcsafék egydugattyús Nissin féknyereggel
Gumik elöl: 120/70 ZR 17
Gumik hátul: 180/55 ZR 17
Tanktérfogat: 18 l
Száraz súly: 194 kg
Hossz: 2010 mm
Szélesség: 685 mm
Magasság: 1105 mm

Még több kép a galériában

Honda ABSteszt 2009 781

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ez nem véletlen, hiszen a Honda 2004-ben aláírta a motorkerékpárok aktív biztonság-fejlesztéséről szóló EU határozatot 2004 április 6-án. Így mostanra a Honda palettájának tizenkilenc modelljéhez kínálnak valamilyen kombinált fékrendszert alap- vagy extra felszereltségként.

Persze nem csupán az aktív biztonságra, vagyis a megfelelő fékrendszer megalkotására törekszenek a Honda mérnökei. Ugyanolyan fontos a passzív biztonság, gondoljunk csak a légzsákkal szerelt Honda GL 1800 GoldWingre. Utóbbi időben a megelőzés is fontos hangsúlyt kapott, így a Honda szimulátoraival és biztonságtechnikai képzéseivel a motorvezetők oktatására is komoly figyelmet fordít a cég.

Mindezek együtt teszik lehetővé a biztonságos motorozást a Honda elképzelései szerint. Ez eddig rendben is lenne. Az utcai motorokat már évtizedek óta szerelik fel a gyártók kiegészítő blokkolásgátló rendszerrel. Igen ám, de olyan eddig még nem volt, hogy versenypályára tervezett modellre szerelt volna fel valamelyik márka ABS-t. Az első Superport motorokra tervezett, elektronikusan vezérelt, kombinált ABS rendszer prototípusának tesztje 2008 június 6-án az ausztriai Baden-Badenben volt.

Honda ABSteszt 2009 890

A most tesztelt két modellen látványos változás nem történt a korábbi évhez képest. A 600-as CBR 2009-re felújított, még kompaktabb hajtóműve nyomatékosabb, és rugalmasabb motorozást tesz lehetővé 8000-12000 fordulatszám között.

Ehhez a teljesítmény növekedéshez a kipufogó rendszerben végrehajtott változtatások is hozzájárulnak. Az idomzatot néhány légterelő nyílás segítségével úgy módosították, hogy javult tőle a motor stabilitása. Összehasonlítási alap nélkül azonban ezt az információt nem tudjuk megerősíteni.

Mindkét ABS-szel szerelt modellen elsőre feltűnhet, hogy a feketére eloxált fékek mostantól bronz színben tündökölnek. A nem ABS-es verziókon azonban továbbra is fekete színű maradt a féknyereg. A Fireblade új, oválisabb hátsó irányjelzőket is kapott átlátszó plexivel az oly sokat kritizáltak helyett, és mindkét ABS-szel felszerelt modellen megjelent egy visszajelző lámpa a műszerfalon, ami eddig még nem fordult elő sportmotorokon.

 

Nincs még vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük