HírekKultúraMotorokMotoros történelemMotorozás

Honda Fireblade – egy legenda születése

Honda CBR1000RR SP 2014A Fireblade annak idején alapjaiban írta át a szupersport motorok szabálykönyvének kinézetre, kezelhetőségre és teljesítményre vonatkozó fejezeteit, s azóta is rendületlenül tör előre.

1992-1995 CBR900RR Fireblade (893 cm3)

Az eleinte még 750 köbcentisnek tervezett CBR900RR igazi forradalmat indított el. Öblös, 893 köbcentis erőforrásának erejét ultrakönnyű vázzal és agresszív futómű-geometriával kombinálva azonnal megalapozta a Fireblade-legendát.

1996-1999 CBR900RR Fireblade (919 cm3)

Az eredeti gép jelentős továbbfejlesztése az 1 mm-rel megnövelt hengerfuratú, 919 köbcentis Fireblade, ami erősebb motorja és kifinomultabb felfüggesztései révén még tekintélyesebb teljesítményre volt képes.

2000-2001 CBR900RR Fireblade (929 cm3)

A 929-es Fireblade megkapta a PGM-FI kódjelű elektronikus befecskendezőt, ugyanakkor teljesen új vázra épült, amiben a hátsó lengőkar közvetlenül a motorblokkhoz csatlakozott, hogy még könnyebb és kisebb lehessen a gép.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

2002-2003 CBR900RR Fireblade (954 cm3)

Amellett, hogy könnyebb és erősebb volt a 929-es változatnál, a 954 köbcentis Fireblade merevebb vázzal és lengőkarral lépett színre, s az elérhető maximális dőlésszög növelése érdekében magasabb lábtartókat kapott. A végeredmény utcán és pályán egyaránt lehengerlő volt, amiben kiemelkedő szerepet játszott a kis légellenállású idomzat.

2004-2005 CBR1000RR Fireblade (998 cm3)

A Honda 990 köbcentis RC211V MotoGP versenymotorja által inspirált első CBR1000RR-ben új technológiák egész sora mutatkozott be. Ilyen volt például az ultra-hatékony, 998 köbcentis motorblokk, az elektronikus szabályozású HESD kormány-lengéscsillapító első generációja, valamint a Unit Pro-Link hátsó kerékfelfüggesztés.

2006-2007 CBR1000RR Fireblade (998 cm3)

Kisebb tömegű lengőkarjának, átfésült futómű-beállításainak és új kipufogórendszerének köszönhetően a CBR1000RR könnyebb, kezesebb és erősebb lett, így válhatott a tökéletességért folytatott könyörtelen harc ékes példájává.

2008-2011 CBR1000RR (999 cm3)

Egy teljesen újszerű stílust bevezető idomzat került az erősebb, még rövidebb löketű erőforrás és a könnyebb, öntött alumíniumváz köré. A tömeg-középpontosításban élenjáró CBR1000RR a fékezés és kanyarodás stabilitásának növelése érdekében blokk alatt elvezetett kipufogórendszert és nyomatékhatárolós tengelykapcsolót (csúszókuplungot) kapott.

2012-2013 CBR1000RR (999 cm3)

A 2012-es modell még tovább öregbíti az – immáron 20 éves – típus hírnevét, koncepciója még mindig a „Totális uralom” jegyében fogant. 2013-ban a Trikolor és a Repsol replika személyében két új színösszeállítás is megjelent.

2014 CBR1000RR (999 cm3)

Az áramlástanilag optimalizált hengerfej, a javított PGM-DSFI üzemanyag-befecskendezés és az új kipufogórendszer bőséges középtartományi nyomatékot és 2,7 lóerős teljesítménynövekedést eredményezett.

2014 CBR1000RR-SP (999 cm3)

Öhlins futóművel és négydugattyús első Brembo monoblock féknyergekkel debütál a CBR1000RR „Sport Production” változata. Erőforrása ugyanazt a teljesítménynövekedést mutatja, mint az alapváltozaté, de az erőforrásban gyári verseny hajtókarok, dugattyúk és egyéb könnyített alkatrészek dolgoznak. A CBR1000RR SP ezeken felül egyszemélyes ülést és egyedi Trikolor fényezést vonultat fel.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük