fbpx

Az új Harley-Davidson Sportster S modell különleges műszaki megoldásai

Sportster® S modell: Vezetési módok

A kiválasztható vezetési módok elektronikusan változtatják meg a motorkerékpár karakterisztikáját és beállításait. Három vezetési mód választható alapbeállításként és további két módot is készíthetünk személyre szabva. Minden vezetési mód egyedi gázreakciót, motorféket, kanyarodási blokkolásgátló rendszert (C-ABS) és kanyarodási kipörgésgátló rendszert (C-TCS) aktivál.

A vezető a kormány jobb oldalán található MODE gombbal tudja a kívánt vezetési módot kiválasztani álló vagy mozgó helyzetben egyaránt. A gombot megnyomva mindegyik vezetési módhoz megjelenik a megfelelő ábra a kijelzőn.

Az utcai módon kívül a vezető kikapcsolhatja a kijelző menürendszerén keresztül a vezetést segítő beállításokat. Az egyénileg programozott vezetési módokat a beállítások menüben lehet aktiválni mielőtt a MODE gomb megnyomásával is kiválaszthatóak lennének.

  • Utcai mód: A napi normál használathoz ajánlott, mivel az utcai mód optimális beállítást ad minden helyzetben. Kevesebb a gázreakció és a közép tartományba is alacsonyabb a Sport módhoz képest, érzékenyebb a C-ABS és a C-TCS beavatkozás is. Egyes piacokon az utcai mód az alapbeállítás a kulcs elfordítása után a Sporster S modellen, míg Amerikában a motor emlékezik az utolsó kiválasztott módra még a leállítás előtti használatból. Bármilyen hiba esetén a rendszer az utcai módban indul újra automatikusan.
  • Sport mód: A Sport Mód maximalizálja a motor teljesítményét és a vezetési élményt. Ezzel a beállítással kihozható a motorban lévő dinamika, direktebb lesz a teljesítmény leadás is. A C-TCS a legalacsonyabb értékre csökkenti a beavatkozást és a motorfék ereje is lecsökken.
  • Eső mód: Ez a vezetési mód az esős, csúszós utakra a legmegfelelőbb és kellő biztonság érzeted ad a motorosnak. Ugyancsak ajánlott ezt a módot választani azoknak, akik most ismerkednek meg a motorozással. A gázreakció és nyomaték elvétel miatt korlátozva van a kigyorsítás, a motorfék kevesebb és a C-ABS és C-TCS a legnagyobb érzékenységűre van állítva.
  • Egyéni mód: A Sportster® S modellen két egyéni módot is előre beállíthatunk. Minden beállítható a vezetőre szabva vagy egy speciális körülményre. Az Egyéni módban meghatározott keretek között állítható a nyomaték leadás, a motorfék, a gázreakció, a C-TCS és C-ABS érzékenysége bizonyos keretek között. Például egy sportos beállítást választva maximális gázreakciót állít be (ahogy a Sport módban is ez lett beállítva), de kevesebb fékerőt szeretne a gyárilag beállított sport módhoz képest.

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

0 0 votes
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x