HírekMotorbemutatóMotorok

Az új Harley-Davidson Sportster S modell különleges műszaki megoldásai

Központi egységet képező blokk: A Revolution Max 1250T motorblokk központi egységet alkot a motorkerékpár vázával.

  • A blokk két funkciót is ellát, egyfelől az erőleadás, másfelől a vázszerkezet tartó egysége.
  • A tradicionális váz elhagyása segített a motorkerékpár súlycsökkentésében, ugyanakkor merevebb is lett az egész motor.
  • Az első vázrész, a középső vázrész és a hátsó vázrész is mind a blokkra lett rögzítve.
  • A blokk erősnek és merevnek készült, hogy tökéletesen beilleszkedjen a vázszerkezetbe.
  • A vezető mindebből a megnövekedett teljesítményt érzi a csökkentett tömeg mellett, a merev vázzal és a közepre centralizált súlyponttal.

Vízhűtés: A vízhűtés biztosítja a stabil és kontrollált motor és olaj hőmérsékletet az állandó teljesítményhez akár változó körülmények vagy vezetési szituációk mellett, legyen szó hideg vagy meleg időjárásról, gyors sebességről vagy dugóban állásról, lassú vagy gyors motorozásról. A motorolajat is a vízrendszer hűti, ami hozzájárul az olaj megfelelő hőmérsékleten tartásához, segítve ezzel a hosszú élettartamot.

Négy szelepes hengerfejek: A négy szelepes hengerfej elrendezés nagyobb szelepteret ad. A gázok áramlása így optimalizáltabb a kötelező gázkibocsátások eléréséhez és a motorerőhöz.

Dupla vezérműtengely (DOHC) és változó szelepvezérlés (VVT): A Revolution® Max 1250T blokkba minden hengeren külön szívó és nyomó oldali vezérlés került. A DOHC vezérlés mellé pedig változó szelepvezérlés is került optimalizáltan az első és hátsó hengerre. A VVT nagy szerepet játszik a teljesítmény leadásban és gázreakcióban.

Az elrendezés lehetővé teszi ugyan azon motor erős alacsony fordulati nyomatékát és a magas fordulaton leadott lóerőket. A hidraulikus szelepállítás csökkenti a motorzajt és megnöveli a motor élettartamát, valamint a szervizelési periódusokat.

60 éves lett a Sportster

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Kovácsolt alumínium dugattyúk

  • Dugattyúk teteje precízen megmunkáltak a 12:1 sűrítési arány érdekében. A motorblokk prémium üzemanyaggal (91 oktán) eléri a maximális teljesítményt, de beéri alacsonyabb oktánszámú benzinnel is a beépített ütésszenzoroknak köszönhetően.
  • A dugattyú szoknyák alacsony súrlódású bevonatot kaptak.
  • Az alacsony torziójú gyűrűk pedig csökkentik a rezgést, ami emeli a teljesítményt.
  • A felső gyűrű eloxált bevonatú a hosszabb élettartamért.
  • Két olajfurat is van a dugattyúk aljánál, az alacsonyabb hőkibocsátás miatt.

Kiegyensúlyozott motorblokk: A belső kiegyensúlyozók segítenek a motor vibrációját csökkenteni, növelve ezzel a blokk élettartamát. A kiegyensúlyozók pont annyi vibrációt adnak, hogy érezzük a motor járását.

Kuplung és váltómű: A Revolution Max blokk egy egységet képez a hat sebességes váltóművel. A kuplung mechanikusan mozgatható egy vastag kábelen keresztül, hogy minél könnyebb legyen a vezetés és minimális a csúsztatás. A kuplung csúszó mechanikája lehetővé teszi az észrevétlen hátsó kerék megcsúszást a hirtelen motorfék hatására.

Lapozz tovább a Sportster® S modell Műszerfal megoldásaihoz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük