MotorbemutatóMotorok

KTM Freeride

freeride streetA KTM bemutatja Freeride névre keresztelt, zéró emissziós motorját az offroad és a supermoto szerelmesei számára.

Az első környezetkímélő motor prototípusát, melyet a Vienna Developement Institutetal közösen fejlesztettek, 2008-ban mutatta be az osztrák gyár. Most, 18 hónappal később a gyár és a motor is megérett az első, elektromos széria forgalomba hozatalára. A „Freeride” név alatt a KTM két, a végleges szériához hasonló motort mutatott be a 2010-es Tokiói motorshown.

Az offroad motorok terén világvezető gyár olyan elektromos motort készített, amely bebizonyítja, hogy a vezetési élmény és a környezettudatosság jól megférnek egymás mellett. A fejlesztés alapköve az offroad vonalhoz való ragaszkodás, valamint ennek bővítése egy eddig nem létező, egyedi termékkel.

A számos korlátozás miatt az offroad szerelmesei komoly gondban vannak, hiszem nem tudnak hobbijuknak 100%-osan hódolni. Nehéz olyan helyet találni, ahol az offroad alapvető feltételei megtalálhatóak. Egyre több motocross és enduro pálya zár be a szabályozások, a környéken lakók panaszai, valamint az általános tiltakozás hatására. A lakott területeken belül, vagy azok közelében levő pályák bezárásának legfőbb oka a magas zajszint volt.

Annak érdekében, hogy újra életet leheljenek ebbe a sportba, a KTM belátta, a legjobb megoldás egy zéró káros anyag kibocsátású motor. A KTM-re jellemző sportosság és verseny-orientált filozófia jellemző a Freeridera is. Teljesen beleillik az eddigi termék palettába, ugyanakkor olyan technológiával készül, ami eddig a sportolásra szánt motoroknál lehetetlennek tűnt. A motor rendkívül könnyű, sportos, erős, az elektromos motornak köszönhetően pedig zaj- és szennyezés mentes az üzemeltetése.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Műszaki adatok

Tényleges lóerő 7.4 (10) / 6000 kW (hp) / Umin-1
Csúcsteljesítmény 22 (30) / 6000 kW (hp) / Umin-1
Forgatónyomaték 43 / 500 Nm / Umin-1
Maximális fordulat 6600 Umin-1
Maximális akkufeszültség 300 V
Sebesség 70 Km/h
Töltési idő 1.5 h
Teljes súly 90 kg

Ennek a fejlesztésnek köszönhetően lehetőség nyílik arra, hogy a cross versenyeket a sűrűbben lakott városokban is megrendezhessék, valamint olyan helyeken létesítsenek versenypályákat, ahol eddig az elképzelhetetlen lett volna.

További indok arra, hogy miért pont az offroad motorsportban jelenik meg először – az e-mobilitás általános felhasználásával szemben – hogy ez a termék közvetlenül és rögtön a vásárlóval kerül kapcsolatba. Ezentúl a vezető sokkal könnyebben gyakorolhatja ezt a sportot, mint a hagyományos technikával. Mivel az ár is fontos szempont, így a Freeride ára a hagyományos, belsőégésű motorok árával vetekszik majd.

 

A KTM zéró emissziós motorok megtestesítik a cég Ready to Race filozófiáját. Mint minden KTM modell a Freeride is magán hordozza a jellegzetes vonalakat, valamint a legújabb fejlesztésekkel és kiegészítőkkel látták el, amik mögött évtizedek munkája és tapasztalata áll.

Az újdonságnak számító elektromos hajtást a KTM fejlesztő mérnökei az AIT közreműködésével alkották meg. Teljesen új követelményeket állítottak az új motorral szemben. A motor pehelysúlyával (kevesebb, mint 100 kg) arányos teljesítményű meghajtásra volt szükség. Az elektromotor teljesítménye megegyezik egy 125 cm3-es kétütemű motoréval. Kihívást jelentett a motor vízállóvá és kosztűrővé tétele is. Szempont volt a könnyű kormányozhatóság, és természetesen a biztonság is. Ez a világszerte szabadalmaztatott technika azonban megfelel minden előírásnak.freeride offroadfreeride offroad 90freeride offroad backfreeride offroad motorfreeride onroad backfreeride streetfreeride street motor

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük