Új szelek fújják a Honda szárnyait
PCX 125, 150
A már amúgy is szinte tökéletes motort további módosítások, finomítások alá vetették a tervezők, így szinte már a tökéletesség mintaképe lett. Az összes világítótest ledes fényforrásokat kapott. A motor teljesítményében nem történt jelentős változás, de a fogyasztást csökkenteni tudták úgy is, hogy a start-stop rendszer használata nélküli mérések is javulást mutattak. A start-stop rendszer kialakítása miatt nagyobb akkumulátor, és nagyobb teljesítményű generátor garantálja a biztos működést. A szélesebb variátorszíj, a rakodótér növelése, és a telefontöltőnek kialakított hely, csatlakozás mind a tökéletesítés szellemében lettek kifejlesztve.
Az új modellek mellett a Honda másik nagy híre, hogy 2014. április 1-től egy központi szervezet, a Honda Central Europe fogja irányítani a magyarországi, illetve további három országban végzett tevékenységét. A korábban felreppent hírek, találgatások tisztázása végett részletesen ismertették a változás részleteit, így most már mindenki pontosan tudja, hogyan fogja európai tevékenységét folytatni a Honda.
A központi szervezet székhelye Bécsben lesz, és innen fogják irányítani az ausztriai, csehországi, szlovákiai és magyarországi piacot. Az új struktúra némi létszámcsökkentéssel jár, de ez a magyarországi területet nem érinti, mivel ott ez korábban megtörtént. Az új, közép-európai szervezet nemzetközi gárdával, – osztrák, cseh, szlovák és magyar munkatársakkal – közös irányítással és támogatással fog működni. A meglévő fióktelepek megmaradnak, így a vásárlókat, kereskedőket továbbra is ki tudják szolgálni. A változás új személyzeti, vezetési struktúrát is megkövetelt, mely mellett úgy alakították ki a szervezeti felépítést, hogy a háttérmunka a bécsi központba kerüljön, és az egyéb feladatokat pedig a meglévő fióktelepek folytathassák.
A sajtótájékoztatón a magyarországi és nemzetközi motorkerékpár piac múltjába, jelenébe és jövőjébe is betekintést nyerhettek az újságírók. A 2008-as válság után a 2012-es mélypont után 2013-ban lassú növekedés volt tapasztalható, mely mértéke 5,4 százalék.
A Honda mindig vezető helyet foglalt el a piacon, sikerült a válság során a legkevesebbet veszteni a piacból, így 2012-ben 47 százalékos piaci részesedéssel zárta az évet, majd 2013-ban ez némileg csökkent. Ekkor ez a szám 41,2 százalék volt. A hazai piac múlt évi alakulása után a Honda továbbra is piacvezető helyet foglal el a motorkerékpár értékesítésben.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |
Az új modellek nagyban hozzájárultak az eladások növekedéséhez, mivel a Hondának az eddig lefedetlen piaci szegmenseket is sikerült magáénak tudnia fejlesztéseivel, újításaival. A számok és a statisztikák tükrében növekedést jósolnak a magyar motorkerékpár piacnak, de a konkurencia erősödése miatt várható lesz az, hogy piaci részesedésük 40 százalék alá fog csökkenni.
A használt motorok piaca egyre inkább előtérbe került az utóbbi időkben, így az új motor értékesítése ennek hatására csökkent. A Honda a használt piacon is vezető helyen van.
Az európai piac a felére, a magyarországi piac a negyedére esett össze 2008 óta. A Honda részesedése jelenleg az európai piacon 18 százalék, magyarországi viszonylatban 40-45 százalék. Európai szinten erre az évre is 3 százalékos forgalomcsökkenést vár a legnagyobb japán gyártó. A 2013-as magyarországi növekedés után 2015-re jósolják az európai növekedés megindulását, melyet 1 százalékosra becsülnek. Természetesen az eladások növekedését is tervbe vették, így remélhetőleg 2017-re elérik majd a 20 százalékos részesedést az európai piacon.