MotorbemutatóMotorok

Új szelek fújják a Honda szárnyait


 PCX 125, 150

A már amúgy is szinte tökéletes motort további módosítások, finomítások alá vetették a tervezők, így szinte már a tökéletesség mintaképe lett. Az összes világítótest ledes fényforrásokat kapott. A motor teljesítményében nem történt jelentős változás, de a fogyasztást csökkenteni tudták úgy is, hogy a start-stop rendszer használata nélküli mérések is javulást mutattak. A start-stop rendszer kialakítása miatt nagyobb akkumulátor, és nagyobb teljesítményű generátor garantálja a biztos működést. A szélesebb variátorszíj, a rakodótér növelése, és a telefontöltőnek kialakított hely, csatlakozás mind a tökéletesítés szellemében lettek kifejlesztve.

Az új modellek mellett a Honda másik nagy híre, hogy 2014. április 1-től egy központi szervezet, a Honda Central Europe fogja irányítani a magyarországi, illetve további három országban végzett tevékenységét. A korábban felreppent hírek, találgatások tisztázása végett részletesen ismertették a változás részleteit, így most már mindenki pontosan tudja, hogyan fogja európai tevékenységét folytatni a Honda.

A központi szervezet székhelye Bécsben lesz, és innen fogják irányítani az ausztriai, csehországi, szlovákiai és magyarországi piacot. Az új struktúra némi létszámcsökkentéssel jár, de ez a magyarországi területet nem érinti, mivel ott ez korábban megtörtént. Az új, közép-európai szervezet nemzetközi gárdával, – osztrák, cseh, szlovák és magyar munkatársakkal – közös irányítással és támogatással fog működni. A meglévő fióktelepek megmaradnak, így a vásárlókat, kereskedőket továbbra is ki tudják szolgálni. A változás új személyzeti, vezetési struktúrát is megkövetelt, mely mellett úgy alakították ki a szervezeti felépítést, hogy a háttérmunka a bécsi központba kerüljön, és az egyéb feladatokat pedig a meglévő fióktelepek folytathassák.

A sajtótájékoztatón a magyarországi és nemzetközi motorkerékpár piac múltjába, jelenébe és jövőjébe is betekintést nyerhettek az újságírók. A 2008-as válság után a 2012-es mélypont után 2013-ban lassú növekedés volt tapasztalható, mely mértéke 5,4 százalék.

A Honda mindig vezető helyet foglalt el a piacon, sikerült a válság során a legkevesebbet veszteni a piacból, így 2012-ben 47 százalékos piaci részesedéssel zárta az évet, majd 2013-ban ez némileg csökkent. Ekkor ez a szám 41,2 százalék volt. A hazai piac múlt évi alakulása után a Honda továbbra is piacvezető helyet foglal el a motorkerékpár értékesítésben.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az új modellek nagyban hozzájárultak az eladások növekedéséhez, mivel a Hondának az eddig lefedetlen piaci szegmenseket is sikerült magáénak tudnia fejlesztéseivel, újításaival. A számok és a statisztikák tükrében növekedést jósolnak a magyar motorkerékpár piacnak, de a konkurencia erősödése miatt várható lesz az, hogy piaci részesedésük 40 százalék alá fog csökkenni.

A használt motorok piaca egyre inkább előtérbe került az utóbbi időkben, így az új motor értékesítése ennek hatására csökkent. A Honda a használt piacon is vezető helyen van.

Az európai piac a felére, a magyarországi piac a negyedére esett össze 2008 óta. A Honda részesedése jelenleg az európai piacon 18 százalék, magyarországi viszonylatban 40-45 százalék. Európai szinten erre az évre is 3 százalékos forgalomcsökkenést vár a legnagyobb japán gyártó. A 2013-as magyarországi növekedés után 2015-re jósolják az európai növekedés megindulását, melyet 1 százalékosra becsülnek. Természetesen az eladások növekedését is tervbe vették, így remélhetőleg 2017-re elérik majd a 20 százalékos részesedést az európai piacon.honda sajtoreggeli 2014 03 9honda sajtoreggeli 2014 03 14honda sajtoreggeli 2014 03 29honda sajtoreggeli 2014 03 42honda sajtoreggeli 2014 03 44

 

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük