MotorbemutatóMotorok

Új szelek fújják a Honda szárnyait


CBR 650 F

Ez a sor négyes motor nincs rokonságban a Hornettel, bár sokan ezt hiszik. A teljesen új blokk nagyobb teljesítményű, és alacsonyabb fordulatszám tartományban nyomatékosabb. A Hornetnél alkalmazott kipufogódob és katalizátor kialakítása a CBR650 esetében kompaktabb lett. A váz (diamond frame) karcsú kialakítású, melyben a motorblokk teherviselő elemként funkcionál. Ennek a modellnek a célközönsége elsősorban a fiatalabb korosztály.

CB 650 F

Sikeres formavilága mellett a jól eltalált színekkel hódít. Fő jellegzetessége a négy, egymással párhuzamosan elvezetett kipufogó leömlő, mely látványos és egyedi.

Crosstourer

A Honda nagy túraendúrója idén nyomaték változtatható rendszerrel (STC) vásárolható meg, mely segítségével három fokozatban lehet beállítani a motor nyomatékát. Újítás továbbá, hogy alacsonyabb kialakítású üléssel is lehet rendelni. A Crossturer annak ellenére tudott sikeres modellé válni, hogy sok versenytárs is kiváló motorokat gyárt ebben a kategóriában. Sikert zsebelhettek be továbbá azok a Crosstourerek is, melyek DCT váltóval vannak ellátva.

NC750D Integra

Az Integra jól használható motor, mely egyedi ötvözete több stílusnak. Az 50 000 kilométeres tartós teszt után is újszerű felületekkel találkozhatunk a mozgó, kopó, forgó alkatrészeknél, mely többek között az alacsony fordulatszámon való üzemeltetésnek is köszönhető. Az optimális fordulatszámot a DCT váltó garantálja.

A nagyobb furattal ellátott hengerek immár 745 cm3 hengerűrtartalmat biztosítanak. Ezzel a módosítással nőtt a teljesítmény, de eközben az üzemi fordulatszámok változatlanok maradtak. A korábban is kedvező fogyasztás megmaradt, ami most is 3,5 liter körül mozog.

Az Integra új műszerfalat kapott, mely több információval látja el a vezetőt, így többek között – manuális üzemmód esetén – a fokozatkijelző is segíti a használatot. Az átdolgozott motorblokk két kiegyenlítő tengellyel készült, így járása finomabb a korábbinál. A módosítások után nagyobb hely jutott a vezetőnek és nagyobb lett az ülés alatti rakodótér is, továbbá megálláskor könnyebb lerakni lábunkat a talajra, amit a lábtartók módosított helyzete segít. Az NC750S egy naked változata az Integra-nak, mely ugyanarra a platformra épül.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

VFR 800 F

A Honda legsikeresebb, legendás modellje a VFR. Generációjának több verziója nagy példányszámban talált gazdára szerte Európában. Az idei modell sok módosításon esett át, melyek érintették a futóművet, a vázat, a kipörgésgátlót. Több elektromos kisegítő berendezéssel látták el, így szinte minden porcikájában megváltozott az új VFR. Eltűntek a két oldalra szeret hűtők, így keskenyebb lett a motor és eséskor is csekélyebb összegű kárra kell számítani. A ledes első fényszóró mellett teljesen újra tervezett műszerfalat is kapott a felfrissülés keretében.

CB1000

A klasszikus motorok kedvelőinek nagy kedvencén, a tavalyi megjelenést követően máris módosítottak. Így 6 sebességes váltót kapott, és átdolgozták a műszeregységet is. Jelentősebb esztétikai változások a sokak által hiányolt küllős kerekek és a dupla kipufogó. Két változata kerül forgalomba, melyek itthon is elérhetők lesznek a kereskedésekben.

F6C

A motorkiállításon megtekinthető lesz ez a modell is, mely szintén formabontó óriás a modellpalettán. A Gold Wing alapjaira épülő, megjelenésében inkább a cruiser formavilágot idéző gép technikailag megegyezik a szupertúrázóval és az F6B-vel, így alacsony súlypontja és könnyű kezelhetősége nagy mérete ellenére is garantált.

CBR 300

A korábbi 250 cm3-es motorblokkot láttak el nagyobb hengerűrtartalommal, így növelve a kis, sportos Honda teljesítményét, menettulajdonságait. A CBR 300 nagyobbnak hat, mint amekkora valójában, így egy sportmotorok iránt rajongó fiatal számára nagyon jó kezdő választás mind esztétikailag, mind technikailag.

Van még egy oldal. Lapozz!

 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük