Új szelek fújják a Honda szárnyait
A Honda Hungary 2014. március 18-án tartott sajtótájékoztatója keretében mutatta be idei újdonságait a szaksajtó számára. Az eseményen továbbá tájékoztatták a megjelent média-képviselőket a Honda európai üzletágát érintő változásokról, illetve a motorkerékpár piac európai és magyarországi helyzetéről, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.
Az itt bemutatott modellekkel már a milánói kiállításon is találkozhattak a szerencsések, de a közelgő, 2014. március 21-23. között, a Hungexpo területén megrendezésre kerülő Autó, Motor és Tuning Show keretein belül testközelből is megcsodálhatja őket a nagyközönség.
A sok, teljesen új típus mellett több, már futó modell esetében további technikai újdonsággal is találkozhatunk. Az új modellek, és a régebbiek finomítása során a Honda 2014-es palettáján sok alternatív felhasználású, olcsó fenntartású, gazdaságos és korszerű gép van.
A DCT (dupla kuplungos) motorok Magyarországon eddig is nagy sikert arattak, ezt mutatja az is, hogy az eladott motorok többségét az ilyen erőátviteli rendszerrel szerelt gépek teszik ki. Az eladott motorkerékpárok 50 százaléka elektronikus ABS-el van ellátva. Az egyéb ABS-sel szerelt Hondákkal összesen 80 százalékát képezik az eladásoknak. Azért is törekszik a gyártó az ABS kiterjesztett alkalmazására, mert 2016 után már csak az ezekkel, vagy a dual fékrendszerrel szerelt motorok lesznek eladhatók.
A Honda az elmúlt három évben három teljesen új motorblokkal rukkolt elő. Az NC700 (később 750), CB500 és a CBR650 blokkok új fejlesztések, melyekkel további piaci szegmenseket fedhetnek le.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
2014-ben hét új modell került a szalonokba, és további kilenc motorkerékpár esetében vezettek be új megoldásokat, módosításokat. Az új modelleket részletesebben is bemutatták.
CBR 1000 RR és SP
Sok új technikai változás történt a Honda super-sport motorján. Az 1000RR sportosabb változata mind felszereltségével, mind technikai változtatásaival is hozzájárul ahhoz, hogy versenypályára is alkalmas legyen. Így az SP változat erősebb, nyomatékosabb, üléshelyzete sportosabb, és a versenymotorokhoz közeli technikákat vonultat fel, melyeket többek között a Brembo féknyergek, Öhlins első és hátsó rugóstagok tesznek teljessé.
CTX700, CTX700N
A CTX-ek megosztó formája az NC700-as dizájnjához hasonló. A régebbi, DN-01 formavilágát idézik, mely megjelenését követően hamar népszerűvé vált különleges kialakításával. Az NC700 nagy sikerű volt, sokat vártak ettől a modelltől, mely várakozás meghozta gyümölcsét. Cruiser szerű üléspozíciót kombinál korszerű futóművel, motorblokkal, így egyedi vezetési élményt nyújt. A CTX700N a CTX700 csupasz változata, de technikailag azonos azzal. Nagyon gazdaságos, közel 3 liter benzinnel beéri 100 kilométeren. Kiváló alacsony növésűeknek, és kimondottan ajánlott a női motorosoknak, mivel könnyű vezethetőségével felhasználóbarát jármű.
CTX1300
A legnagyobb CTX formavilága is a DN-01 szellemében született. Az új modell alapjait az ST 1300 Pan European képezi, mely az új köntösben egy teljesen más motorként köszön ránk. A motorblokk paraméterein változtattak annak érdekében, hogy alacsonyabb fordulatszámokon még nyomatékosabb legyen.
Stílusában a túra és a custom motorok között foglal helyet, mely jobban motorozható pl. egy cruisernél. Így a célközönség azok lehetnek, akik a lomha, nehézkes cruiserek után a kényelmet kiváló menetteljesítménnyel szeretnék kombinálni.
Mint több egyéb, új modell esetében is bevezették az automatikusan kikapcsoló irányjelző berendezést. A ledes világítás és a kipörgésgátló mellett a CTX érdekessége még, hogy 90-es oktánszámú benzinnel is üzemeltethető. Az eddig Magyarországra érkezett példányokat hamar elkapkodták a kereskedésekből, mivel közel 5 millió forintos ára ellenére is nagyon népszerű.
Lapozz tovább!