Mi minden idők legjobb motorblokkja?
A motorkerékpár szíve a motorblokk – ez az a komponens, amely nemcsak a teljesítményt, hanem a hangulatot, a karaktert és sokszor még a motoros életérzést is meghatározza. De vajon melyik számít minden idők legjobb motorblokkjának?
Az évtizedek során számos ikonikus erőforrás született, a kétütemű versenygépektől kezdve a V2-es cruiser blokkokon át egészen a modern soros négyhengeresekig. De létezik egyáltalán egyetlen legjobb motorblokk vagy ez is annyira szubjektív, mint maga a motorozás?
Ikonikus motorblokkok, amik beírták magukat a történelembe
Honda CB750 – Az első „Superbike”
1969-ben a Honda bemutatta a CB750-et, és vele együtt az első soros négyhengeres blokkot, amit tömeggyártásban kínált utcai motorhoz. Az 736 cm³-es blokk nemcsak erős és megbízható volt, de technikai újításokat (például tárcsaféket és elektromos indítót) is hozott. Sokan ezt a modellt tartják a modern sportmotorok ősének.
Harley-Davidson Evolution – A legendás V2

A „Blockhead” néven is ismert Evolution blokk 1984-ben jelent meg, és ezzel elindította a modern Harley-korszakot. Az 1340 cm³-es V2-es motor hű maradt a klasszikus Harley-stílushoz, de végre megbízhatóságban és teljesítményben is versenyképes lett. A hangja, a karaktere és a vibrációja máig egyedülálló élményt nyújt.
BMW Boxer – A német precizitás jelképe

A kéthengeres, léghűtéses boxer-blokkok több mint 100 éve kísérik a BMW motorkerékpárokat. A jellegzetes „széles vállú” elrendezés nemcsak kiváló súlyelosztást biztosít, de a könnyű karbantarthatóságáról és tartósságáról is híres. Az R-sorozat motorjai hosszú túrák hűséges társai lettek világszerte.
Suzuki Hayabusa (GSX1300R) – A sebesség megszállottjainak

Amikor 1999-ben a Suzuki bemutatta a Hayabusát, mindenki megdöbbent: a 1299 cm³-es soros négyhengeres blokk 300 km/óra fölé repítette a motort – és ezzel átrendezte a gyorsasági motorok világát. A Hayabusa motorja nemcsak brutálisan erős, de meglepően sima járású és megbízható is.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |
Ducati Desmodromic L-Twin – Versenypályán edzett

A Ducati védjegyének számító L-alakú, kéthengeres motor desmodromikus szelepvezérléssel igazi technikai különlegesség. A Ducati rajongók szerint semmi nem szól úgy, mint egy Desmo L-Twin. Ez a blokk évtizedek óta uralja a versenypályákat és az olasz utcákat egyaránt.
Kawasaki Z1 – A zöld bestia

1972-ben jött a Z1, más néven a 900 Super Four, ami 903 cm³-es DOHC soros négyhengeres blokkjával válasz volt a Honda CB750-re – és nem is akárhogyan. A Z1 a kor legerősebb és leggyorsabb motorja volt, és elindította a „muscle bike” korszakot, amit a Kawasaki azóta is ápol.
Most rajtad a sor!
Szerinted melyik motorblokk érdemli ki a „minden idők legjobbja” címet? Írd meg a véleményed kommentben, és oszd meg, hogy miért éppen az a kedvenced – akár teljesítmény, hangzás, megbízhatóság vagy érzelmi kötődés alapján döntesz – lehet, hogy pont a te kedvenced lesz a következő cikk főszereplője!