KiemeltMotorokMotorozás

Mi minden idők legjobb motorblokkja?

A motorkerékpár szíve a motorblokk – ez az a komponens, amely nemcsak a teljesítményt, hanem a hangulatot, a karaktert és sokszor még a motoros életérzést is meghatározza. De vajon melyik számít minden idők legjobb motorblokkjának?

Az évtizedek során számos ikonikus erőforrás született, a kétütemű versenygépektől kezdve a V2-es cruiser blokkokon át egészen a modern soros négyhengeresekig. De létezik egyáltalán egyetlen legjobb motorblokk vagy ez is annyira szubjektív, mint maga a motorozás?

Ikonikus motorblokkok, amik beírták magukat a történelembe

Honda CB750 – Az első „Superbike”

1969-ben a Honda bemutatta a CB750-et, és vele együtt az első soros négyhengeres blokkot, amit tömeggyártásban kínált utcai motorhoz. Az 736 cm³-es blokk nemcsak erős és megbízható volt, de technikai újításokat (például tárcsaféket és elektromos indítót) is hozott. Sokan ezt a modellt tartják a modern sportmotorok ősének.

Harley-Davidson Evolution – A legendás V2

harley davidson evolution motorblokk 1984

A „Blockhead” néven is ismert Evolution blokk 1984-ben jelent meg, és ezzel elindította a modern Harley-korszakot. Az 1340 cm³-es V2-es motor hű maradt a klasszikus Harley-stílushoz, de végre megbízhatóságban és teljesítményben is versenyképes lett. A hangja, a karaktere és a vibrációja máig egyedülálló élményt nyújt.

BMW Boxer – A német precizitás jelképe

bmw boxer motorblokk

A kéthengeres, léghűtéses boxer-blokkok több mint 100 éve kísérik a BMW motorkerékpárokat. A jellegzetes „széles vállú” elrendezés nemcsak kiváló súlyelosztást biztosít, de a könnyű karbantarthatóságáról és tartósságáról is híres. Az R-sorozat motorjai hosszú túrák hűséges társai lettek világszerte.

Suzuki Hayabusa (GSX1300R) – A sebesség megszállottjainak

suzuki gsx1300r hayabusa 1999 1

Amikor 1999-ben a Suzuki bemutatta a Hayabusát, mindenki megdöbbent: a 1299 cm³-es soros négyhengeres blokk 300 km/óra fölé repítette a motort – és ezzel átrendezte a gyorsasági motorok világát. A Hayabusa motorja nemcsak brutálisan erős, de meglepően sima járású és megbízható is.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ducati Desmodromic L-Twin – Versenypályán edzett

Ducati V twin motor 1

A Ducati védjegyének számító L-alakú, kéthengeres motor desmodromikus szelepvezérléssel igazi technikai különlegesség. A Ducati rajongók szerint semmi nem szól úgy, mint egy Desmo L-Twin. Ez a blokk évtizedek óta uralja a versenypályákat és az olasz utcákat egyaránt.

Kawasaki Z1 – A zöld bestia

1972 kawasaki z1 900 1

1972-ben jött a Z1, más néven a 900 Super Four, ami 903 cm³-es DOHC soros négyhengeres blokkjával válasz volt a Honda CB750-re – és nem is akárhogyan. A Z1 a kor legerősebb és leggyorsabb motorja volt, és elindította a „muscle bike” korszakot, amit a Kawasaki azóta is ápol.


Most rajtad a sor!

Szerinted melyik motorblokk érdemli ki a „minden idők legjobbja” címet? Írd meg a véleményed kommentben, és oszd meg, hogy miért éppen az a kedvenced – akár teljesítmény, hangzás, megbízhatóság vagy érzelmi kötődés alapján döntesz – lehet, hogy pont a te kedvenced lesz a következő cikk főszereplője!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük