Patricia Fernandez az egyetlen nő, aki baggerrel versenyez
Egy dobozossal nem lehet versenyezni – mondták sokan, mikor a MotoAmerica egyetlen hétvégére meghívásos versenyt hirdetett tavaly Laguna Secá-ban. Azóta jelentős gyári csapatok és komolyan képzett versenyzők csatlakoztak a bagger forradalomhoz, köztük az egyetlen versenyző nő, Patricia Fernandez.
A baggerek versenyzését sok motoros, versenyző és utcai motoros is kinevette, mint egy egyszeri dolgot, de néhány hónap alatt nagy utat tett meg a kupasorozat. A King of the Baggers egykor egyetlen futam meghívásos verseny volt a MotoAmerica hétvégéjén Laguna Seca-ban tavaly, az 2021-ben két nagy nemzeti sorozattá nőtte ki magát.
Bár Patricia Fernandez sportmotorozással kezdte és soha nem ült utcai bagger nyergében, lehetőséget kapott arra, hogy a Saddlemen csapatnál egy gyárilag támogatott Indian Challengerrel versenyezzen. A Saddlemen egy érdekes eset, mert ők a márkák közötti szakadékot feszegetik: egy Harley-Davidson is van a csapatban, amellyel Cory West versenyez.
Mindkét motor különböző alkatrészeket és szakértelmet igényel, és a baggerekkel való versenyzéssel kapcsolatban minden még mindig tanulási fázisban van.
Patricia még nagyon új a baggerek között, de rengeteg tehetséggel rendelkezik a hagyományos kétkerekűek nyergében. A kérdés, hogy amit ott tanult eddig, vajon átültethető lesz-e a baggerekre.
Patricia nem versenyző családban nőtt fel, de mindig imádta a motorokat. A szülei azt mondták, hogy majd akkor ülhet motorra, amikor elköltözött és a saját pénzéből megveszi azt. Szóval nem voltak túl lelkesek, hogy a lányuk motorozni akar.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |
2010. április 10-én volt az első pályanapja, aztán elkezdett klubversenyezni. 2012 végén kvalifikálta magát az utolsó három profi fordulóra, és 2013 óta profi osztályokban versenyez. Az összes AMA/MotoAmerica versenyen részt vett, de az USA-n kívül is megfordult már versenyzőként.
Körülbelül 9 éve profi versenyző. Ahogy mondja, nehéz olyan srácok ellen versenyezni, mint Michael Barnes vagy Cory West, akik már 21 éve profik. De most egy baggerrel rója a pályát.
Patricia mindössze 161 centi magas, így már megszokta, hogy soha semmilyen motorról nem ért még le telitalppal a lába – kivéve egy mini dirtbike-ot. Azért ekkora motort még soha nem vezetett. A versenymotorjának az ülése a köldökénél is magasabban van. Persze ezek versenyzésre átalakított motorok.
A mezőnyben neki jutott a legnehezebb motor, 288 kiló. Gyárilag ezek a motorok a 400 kg-ot is megközelítik, ezért Patrícia azt mondja, hogy soha nem szeretne utcán vezetni egy baggert, maximum a hátsó ülésről csodálná a tájat. (A kontextus kedvéért: a MotoAmerica Superbike osztályban a minimális súly 370 font – 168 kg, ami azt jelenti, hogy Patricia frissen épített Indianja 70 százalékkal nehezebb, mint amivel eddig motorozni szokott.)
„Amit mi most csinálunk, az a prototípus és a fejlesztés. A motorok, amelyeken dolgozunk, szó szerint prototípusok. Az én motoromat Michael Woolaway építette a Woolie’s Workshop-tól, és őrület, ahogy elnézem az alkatrészeket. Ezek szó szerint egyedi fém alkatrészek, mert még senkinek nem volt ilyenje. Nincsenek tartalék alkatrészeink, nem tudunk csak úgy extra lánckerekeket és egyéb dolgokat rendelni. Minden alkalommal, amikor kimegyünk, tanulunk és fejlődünk.
Nincsenek specifikációink vagy adataink. Tudod, még ha az egyik Harley-s motorostól akarnék is segítséget kérni vagy váltási pontokat, ő egy másik motoron ül, más váltóval. Még sosem voltunk ezen a pályán ezekkel a motorokkal. Tanuljuk a motorokat, tanuljuk a pályát, tanuljuk, mit kell tennünk. Nagyon klassz, hogy részesei lehetünk valaminek. Mondjuk két-három év múlva a mostani motorunkhoz tartozó alkatrészeket meg lehet majd vásárolni. Segítettem a fejlesztésében, ez nagyon király.
Őszintén szólva, ez egy kombinációja az igazán félelmetesnek és az igazán frusztrálónak. Én vagyok az első nő, aki egy baggerrel versenyzett, és a múlt hétvégén több mint 50 versenyző volt a pályán. Nem igazán számított, hogy mi történt a pályán, mindenki azon izgult, hogy egy lányt is látott a pályán.” – mondta Patrícia Bradley Brownell-nek az interjúban.
Olvasd el a teljes cikket itt.
Címlapkép: Indian Motorcycles / Justin George