EseményekKiemeltMotoros túra

Nem tudom, spanyol vagyok vagy magyar – szeptemberi motoros túra Spanyolországban

spanyol tura 2011 354

Lefele indultunk a tengerparti úton, ami Barcelona alatt, az autópálya mellett rendkívül kacskaringós. Már itt feltűnt, hogy sehol egy kátyú vagy úthiba. Bár egy óra múlva már örültünk, hogy megállhatunk pihenni a sok kanyar után, a gyönyörű tengerpart, amit Barcelona környékén Costa Bravának hívnak, kárpótolt a fáradtságért.

Mivel nem volt különösebb tervünk, hat óra felé elkezdtük nézni az út menti szállásokat. Végül egy olyan kemping mellett döntöttünk, ahol árnyékos bungalók voltak – lévén napközben harminc fok körüli hőmérséklet – és volt saját tengerpartja.

Mivel még csak szerda volt, úgy döntöttünk, maradunk két éjszakát, és majd pénteken egyenesen innen megyünk a találkozóra. Ekkor döbbentünk rá, hogy a déli tizenkét órás találkozó csak akkor lenne megoldható, ha már eleve Déniában aludnánk aznap, úgyhogy gyors SMS leendő háziurunknak, hogy a találkozót tegyük át du. 3-ra.

Igaz, még csak három napja voltunk úton, de az internetelvonás már súlyos nyomokat hagyott  – és nem csak rajtam. Medvejában ugyan fizettünk a kempingben a WIFI-ért, de a bungalónk olyan messze volt a recepciótól, hogy nem ért el odáig a net. A hajón nem volt WIFI, sőt figyelmeztettek, hogy lehetőleg kapcsoljuk ki a telefonokat, mert minden navigáció műholdról megy, és ha véletlenül rácsatlakozunk a hálózatra, annak később súlyos ára lesz.

Amettlában nem működött a WIFI a tabokon (vagy nem jöttünk rá, hogy hogy kell beállítani rajta), így az egy óra internetet a recepción használtuk el az erre fenntartott két gépen. Ez az idő mindössze arra volt elég, hogy elolvassam az e-maileket, a legfontosabbra válaszoljak, és gyorsan benéztem a CsaM fórumra, majd megpróbáltam az olvasottaktól függetleníteni az agyam. Végül is nyaralunk.

A kempingben – ahogy a kompon is – szintén alig voltak. A tengerpartja nem volt valami szép, vagy inkább csak a sok úszkáló hínár keltett tisztátalan benyomást. Azért átverekedtük magunkat rajta, és pancsoltunk egy keveset. Este pedig a kemping éttermében végre megkóstolhattuk a helyi specialitásokat, a sangriát és a paellát. Bár egész út alatt  mindenhol azt hallottuk, hogy mindkettő pont az ottani környék specialitása, a sangria ebben a kempingben volt a legfinomabb.

Miután ismét jól kipihentük magunkat, péntek reggel felkerekedtünk, és megcéloztuk Déniát. Délután 14:58-kor a kikötői körforgalomban találkoztunk össze vendéglátóinkkal. Ilyen pontosan érkezni 1600 km megtétele után tényleg maga a csoda. A találkozás örömére itt is megkóstoltuk a paellát, de ezúttal a sangria helyett sört választottunk, majd elfoglaltuk szállásunkat egy közeli kis település egyik családi házában.

A megpróbáltatások egyébként már ekkor elkezdődtek. Mi a hosszú túra után – még ha egy napot pihentünk is előző nap – szívesen élveztük volna a jó időt, a tengert, vagy legalább a medencét a teraszon. Este azonban a közeli kis falu főterén jelenésünk volt a kocsmában, majd este 11-kor vendéglátónk gyönyörű halvacsorát tett elénk a kertben. Teli hassal nem ment olyan jól az alvás, hiába voltunk álmosak. Reggel kilenckor viszont innentől ébresztő minden nap, majd reggeli, és már indultuk is felfedezni a környéket motorral.