Körút Európa szívében egy Moto Guzzi nyergében
Hosszas készülődés után augusztus 22-én végre eljött a nagy nap a Körút megkezdésére.
1 nap: Szendehely-Vasvár
Reggel készülődés, pakolás, mi kell, mi nem, meg mi fér fel a motorra. Pakolás után irány Szlovákia (ezzel kiakasztok mindenkit, ugyanis nekem a legrövidebb út Szlovákián át visz nyugatra. Letkésen átmegyek az Ipolyon, Esztergomban meg visszajövök a Mária-Valéria hídon).
Motorozás, Komárom, Kisbér, minden tök jó, a Moto Guzzi meg szépen dorombol a lábam közt. Vasvár előtt valami nem tetszik, ezért megállok egy kocsma előtt, de addigra már tökig álltam (illetve ültem) a motorolajban. Rövid szemle után megtörten konstatáltam, a hengerfejbe tartó 10 cm-es olajcső eldurrant.
Hosszas anyázás után rövid telefonálás, és előkerült Zoli’bá, egy nyugdíjas autó és robogószerelő, aki nemcsak látott, hanem szerelt is Guzzit. A mini szervízbe történt beszállítás után rövid sörözés, majd hosszas motorsikálás következett. Utána hibafelderítés, és megállapítottuk, hogy az olajcső tényleg eldurrant.
Mivel ott még az eredetihez hasonlót sem találtunk és este volt már, meg kellett várnunk míg kinyit valamilyen autósbolt. Zoli’bá megengedte, hogy az udvarán sátorozzak, úgyhogy az éjszakát ott töltöttem.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
2. nap: Vasvár-Eben (Ausztria)
Reggel irány az autósbolt, majd egy darab olajcsővel (métere 470 Ft) és egy új farmernadrággal felszerelkezve a motort megjavítottuk, és irány Ausztria.
Ebenbe érkezve újabb megpróbáltatás: eleredt az eső. Mivel esőben sátorozni nem volt kedvem, kivettem egy szobát egy panzióban.
3. nap Eben-Obertauern
Délelőtt munkaügyek megbeszélése, stb. Délután feldübörögtem Obertauernbe, és a Zauchensee-hez.
4. nap Eben – Berchesgarten (Németország)-Pederü (Fanes-Sennes Nemzeti Park, Olaszország)
Reggel cuccolás, irány Németország! Berchesgartenbe érve újabb meglepetés ért: a drótkötélpálya nem a Sasfészekbe (Hitler nyaralója) hanem a Jenner csúcsára vitt fel. Úgyhogy a híres-hírhedt nyaraló megtekintése most elmaradt. Irány vissza Ausztria.
A főnököm elmondta, hogy felesleges felmennem a Grossglocknerstrasséra: napok óta köd van, nem fogok látni semmit, úgyhogy legjobb a Felbertauern alagút. Utána fel a Staller-sattel-re. A Staller hágó egy igen érdekes hely, ugyanis mivel meglehetősen keskeny az út, minden óra 0-15 percig lehet lefele haladni, és 15-60-ig meg felfele.
Először hülyeségnek gondoltam, de lemenve rájöttem, hogy biza akkora az emelkedő, hogy szükséges a 3/4 órát meghagyni a felfele haladóknak. Estére Pederübe érve megállapítottam, hogy nemcsak Ausztriában esik, hanem Olaszországban is. Sátorverés, majd didergés. Éjszaka rosszabbra fordult, már nem esett hanem szakadt.