fbpx

C 600 Sport a Dark Dog Moto Tour dobogóján

Pierre Fredet, az idei francia Dark Dog Moto Tour-on, a világ legnagyobb utcai motorkerékpár raliján, BMW C 600 Sport-jával több mint 3500 kilométert követően, a második helyen végzett,  robogó kategóriában.

 

 

A 10. évfordulóját ünneplő Dark Dog Moto Tour (DDMT) idei versenye október 6. és 14. között zajlott: az észak-franciaországi val-de-reuil-i rajtnál több ezer szurkoló bíztatta a 220 motorosból álló mezőnyt. A festői francia vidékeken keresztül motorozva, egy héttel később, a Földközi-tenger partján, Toulon-ban értek célba.

 

 

A versenyzők minden nap változatos, a forgalom elől elzárt speciális szakaszokon is küzdöttek a minél jobb időeredményért. Ezek a technikás szakaszok megmérettették a motorost és a gépet egyaránt. Nemcsak a járművek puszta sebessége számított, a motorosok különböző képességeit is próbára tették. Voltak éjszakai szakaszok is, sőt, hogy a versenyzők képességeit még behatóbban teszteljék, versenypályás részeket is szerveztek. Kategóriától függetlenül minden versenyző és gépe a határait feszegette a kilenc napon át tartó küzdelem során.

Pierre Fredet közismert résztvevője a DDMT-nek, már sokszor versenyzett itt robogó kategóriában és arról is híres, hogy kifejezetten erre a megmérettetésre fejleszt robogókat. 2012-ben a C 600 Sportot választotta, mivel esélyesnek tartotta a győzelemre. Bár csak egy hónappal a DDMT előtt kapta meg a BMW nagyrobogót, mégis sikerült 4000 kilométert megtennie vele, gyakorlás és napi ingázása közben.

A 43 éves, négy gyermekes családapa nagyon elégedett volt azzal, hogy a C 600 Sport a minimális módosítás ellenére mennyire jól teljesített a versenyen.

„Azért választottam a C 600 Sportot a Moto Tour-ra, mert a robogó kategóriához nagyon erős az erőforrása és szeretem az új robogó fejlesztése nyújtotta kihívásokat, mint 2003-ban a TMAX és 2008-ban a Gilera esetében. Nagyon kevés módosításra volt szükség, hogy a C 600 Sportot megfelelően felkészítsük a versenyre. A hátsó rugóstagon az Öhlins-szel együtt dolgoztunk, egy speciális lábtartót is alkalmaztam az „extra visszajelzés” érdekében, ezen kívül csak a szükséges navigációs berendezéseket szereltük fel. Mivel minden nap esett az eső, hitelesen tudok nyilatkozni a C 600 Sport időjárás elleni védelméről és kényelméről, amely tökéletes volt. A lábam száraz maradt, az éjszakai láthatóság is nagyon jó volt csakúgy, mint az üzemanyag-fogyasztás. Átlagfogyasztásom 5,5 liter volt 100 kilométeren, ami nagyon kevésnek számít egy ilyen típusú robogónál versenykörülmények között” – számolt be Pierre.

Változatos körülményei, valamint a klasszikus itineres tájékozódás miatt nagy az esély a hibázásra a DDMT-ben. Az ellenőrző pontokon a késést büntetéssel szankcionálják csakúgy, mint a közúti sebességkorlát átlépését, ezért nagyon fontos a géppel való tökéletes összhang.

„Automatikus sebességváltójának köszönhetően könnyen motorozható, a hatékony fékek esélyt adnak a korrigálásra, ha például túl gyorsan érkezel egy kanyar bejáratához, továbbá nagyon kényelmes ez a robogó ehhez a típusú versenyhez” – mondta.

„Nagyon jól teljesített a versenypályán is. Párizstól északra a Carole, valamint Dél-Franicaországban Montpellier környékén, az Ales versenypályákon is megmérkőztünk. A C 600 Sporttal remek volt ezeken az aszfaltcsíkokon motorozni, különösen az Öhlins-szel közös fejlesztésnek köszönhetően, amely rengeteg visszajelzést biztosított. Az biztos, hogy nem egy S 1000 RR vagy egy K 1300 R, amely motoroknak én is tulajdonosa vagyok, de nagyon hatékony, ha összehasonlítjuk egy olyan robogóval, mint a TMAX. Ami a jövőbeni fejlesztéseket illeti, 10-15 kg-mal csökkentenünk kellene a tömegét, hogy igazán versenyképes legyen, valamint nekem is le kellene adnom úgy 10 kilót!” – zárta viccesen beszámolóját Pierre.

A több mint kilenc napon és 3500 kilométeren át tartó verseny végén Pierre csak 42 másodperccel maradt le a DDMT robogó kategória dobogójának csúcsáról. Ez egy keserű pirula volt számára, különösen azért, mert 2008-as és 2009-es bajnokként tudja, milyen megízlelni a győztesnek járó pezsgőt. Ezért már most azt tervezi, hogy a C 600 Sport rali specifikációján fog dolgozni.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkámat a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 szavazás
A cikk értékelése
Feliratkozás
Értesítés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Összes hozzászólás
0
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Szólj hozzá!x
()
x