fbpx

Körút Európa szívében

4. nap. Eben – Berchesgarten (Németország) -Pederü (Fanes-Sennes Nemzeti Park, Olaszország)
Reggel cuccolás,irány Németország! Berchesgartenbe érve újabb meglepetés ért: a drótkötélpálya nem a Sasfészekbe (Hitler nyaralója) hanem a Jenner csúcsára vitt fel. Úgyhogy a híres-hírhedt nyaraló megtekintése most elmaradt.Irány vissza Ausztria.

A főnököm elmondta,hogy felesleges felmennem a Grossglocknerstrasséra: napok óta köd van,nem fogok látni semmit,úgyhogy legjobb a Felbertauern alagút. Utána fel a Staller-sattel-re. A Staller hágó egy igen érdekes hely,ugyanis mivel meglehetősen keskeny az út,minden óra 0-15 percig lehet lefele haladni,és 15-60-ig meg felfele.

Először hülyeségnek gondoltam,de lemenve rájöttem,hogy biza akkora az emelkedő,hogy szükséges a 3/4 órát meghagyni a felfele haladóknak. Estére Pederübe érve megállapítottam,hogy nemcsak Ausztriában esik,hanem Olaszországban is.Sátorverés,majd didergés. Éjszaka rosszabbra fordult,már nem esett hanem szakadt.

5. nap. Pederü-Torri del Benaco
Reggel cuccolás,Pederü és a Nemzeti Park megtekintése,és irány az egyik régen vágyott motorosútvonalam: az Adige folyó völgye,fel a Brenner hágóig. De nem az autópályán,hanem a régi,kanyargós főútvonalon. A Brennertől visszafele még gondoltam felmegyek a Jaufenpassra.

A felmenés csak részben sikerült,ugyanis a hágót órákra lezárták egy hegyikerékpár-verseny miatt. Mialatt várakoztam,és gondolkodtam,valami megváltozott bennem. A végén a nyaralás = meleg tengerpart rövid egyenlet maradt.

Rápillantottam a hőmérőre 3 fok Celsiuson állt ippeg,és az akkor meginduló havas esőben rájöttem,hogy így soha nem fogok eljutni Franciaországba,ahova eredetileg terveztem. Franciaország megvár,úgyhogy kiadtam a parancsot magamnak:Nyergelj, fordulj, és még aznap lemenekültem a Garda tó partjára.

6. nap Torri del Benaco- Grado
Délelőtt rövid fürdőzés,majd irány a tengerpart. Útközben nézelődés,pizza,motorozás,autópálya. Este sátorverés,esti fürdőzés,söritalok fogyasztása.

7. nap Grado-Triest-Rovinj
Reggel cuccolás,irány Triest,ahol a kikötőben megállva hosszas nézelődésbe kezdtem. Utólag nézve ennek sok értelme nincs,ugyanis Triest kikötőváros,pár monarchiabeli épülettel és hajógyárral,néhány rozsdás hajóval ékesítve. Innen tovább Umag,rövid városnézés,Limski kanal,majd Rovinj,ahol egy kempingben letelepedtem nyaralni.