fbpx

Célba ért az ágyúgolyó futam

16 nap és 3300 mérföld után ért véget a nem mindennapi verseny.

Miután szeptember 10-én a 45 motoros elhagyta az észak-karolinai Kitty Hawkot, kezdetét vette az 1916 előtt gyártott motorok versenye. A transzkontinentális út végcélja a kaliforniai Santa Monica volt, ahol a 37 versenyben maradt motorost hatalmas tömeg fogadta.

A Cannonball Endurance Run abszolút győztese Brad Wilmarth lett, aki benne volt abban a 10 motorosban, akiknek sikerült a megtett mérföldekért járó maximális, 3294 pontot összegyűjtenie. A holtversenyt végül a motorok életkora döntötte el, így, mivel Wilmarthé volt a legidősebb gép, övé lett az első hely.

Az eset pikantériája, hogy Wilmarth egy kettes kategóriájú, több hengeres, egy sebességes motorral nyert, míg a versenyen indultak hármas kategóriájú, több hengeres, több sebességes gépek is. “Azt hiszem, még szerencsés is voltam, hogy így alakult, hiszen egy ugyanakkora blokkal szerelt motoron ültem, mint ők, azonban az összsúlyunk közel 70 kgal kevesebb volt.” – nyilatkozta Brad.

A hármas kategória győztese Rick McMaken lett, egy 1915-ös Harleyval. Ebben a kategóriában 8-an végeztek maximális pontszámmal, ráadásul motorjuk évjárata is megegyezett, így a legidősebb versenyzőt, McMakent kiáltották ki győztesnek. “Sosem gondoltam volna, hogy egyszer még ennyit fog számítani a korom. Arról pedig álmodni sem mertem, hogy maximális pontszámmal teljesítem majd a távot.” – mondta a 69 éves McMaken.

A hatalmas táv az egyes kategória motorjait tette leginkább próbára, ezek ugyanis egyhengeres, egysebességes veteránok voltak. A verseny során a legnehezebb dolguk Észak-Karolina, Új-Mexikó és Arizona meredek hegyi útjain volt. Egyetlen motoros sem teljesítette a teljes távot, a legközelebbi eredményt, 3000 megtett mérföldet egy német hölgynek, Katrin Boehnernek sikerült elérnie. Ő egy 1907-es, 250 cm3-es J.A.P. nyergében motorozott.

Boehner győzelmes sem mindennapi, ugyanis motorja direkt szíjhajtásos, azaz valahányszor megáll a motor, a blokk is leáll. Beindítani pedig csak egyféleképpen lehet: addig kell futva tolni a motort, amíg a a motor fel nem kapja a fordulatot, majd ráugrani. Katrin naponta tucatszor mutatta be ezt a mutatványt.

Katrin férje is indult a versenyen, és mindketten pozitív élményként élték meg a hosszú utazást. “Minden sokkal jobb volt, mint ahogy azt előre gondoltuk. A táj, az emberek, az eredmények. Nem gondoltuk, hogy probléma mentesen ilyen sokat le tudunk majd motorozni.” – mondta Katrin.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkámat a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 szavazás
A cikk értékelése
Feliratkozás
Értesítés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Összes hozzászólás
0
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Szólj hozzá!x
()
x