Körút Európa szívében egy Moto Guzzi nyergében
5. nap. Pederü-Torri del Benaco
Reggel cuccolás, Pederü és a Nemzeti Park megtekintése, és irány az egyik régen vágyott motoros útvonalam: az Adige folyó völgye, fel a Brenner hágóig. De nem az autópályán, hanem a régi, kanyargós főútvonalon. A Brennertől visszafele még gondoltam felmegyek a Jaufenpassra.
A felmenés csak részben sikerült, ugyanis a hágót órákra lezárták egy hegyikerékpár-verseny miatt. Mialatt várakoztam és gondolkodtam, valami megváltozott bennem. A végén a nyaralás = meleg tengerpart rövid egyenlet maradt.
Rápillantottam a hőmérőre 3 fok Celsiuson állt ippeg, és az akkor meginduló havas esőben rájöttem, hogy így soha nem fogok eljutni Franciaországba, ahova eredetileg terveztem. Franciaország megvár, úgyhogy kiadtam a parancsot magamnak: Nyergelj, fordulj! és még aznap lemenekültem a Garda tó partjára.
6. nap Torri del Benaco-Grado
Délelőtt rövid fürdőzés, majd irány a tengerpart. Útközben nézelődés, pizza, motorozás, autópálya. Este sátorverés, esti fürdőzés, söritalok fogyasztása.
7. nap Grado-Triest-Rovinj
Reggel cuccolás, irány Triest, ahol a kikötőben megállva hosszas nézelődésbe kezdtem. Utólag nézve ennek sok értelme nincs, ugyanis Triest kikötőváros, pár monarchiabeli épülettel és hajógyárral, néhány rozsdás hajóval ékesítve. Innen tovább Umag, rövid városnézés, Limski kanal, majd Rovinj, ahol egy kempingben letelepedtem nyaralni.
Ez meg milyen motor? A motorkerékpár stílusokról részletesen
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
8-9. nap Rovinj
Fürdés, napozás,sör. Utána: napozás, sör, fürdés. Néha egy kis pálinka. Utána: néhány törvényes tudatmódosító szer vásárlásával a Horvát államkincstár gyarapítása.
10. nap. Rovinj-Szendehely
Reggel sátorbontás, majd irány Pula, némi nézelődésre. Motorozás Rijekába, a tengerparton végigmenve. Rijekai városnézés, rövid fürdés a tengerben, majd irány hazafelé.
Az út során a 10 cm-es olajcső cseréjén kívül más probléma nem akadt a Guzzival. Viszont Zoli’bá felhívta a figyelmemet, hogy ez egy 15 éves motor, és valószínűleg a többi gumicső is el van öregedve. Úgyhogy vegyek 2 méter csövet, és a hosszú téli estéken cserélgessem ki őket, elkerülendő a további bajt.
Bárhol megfordultam, mindenhol meglehetősen kedves volt mindenki, szívesen eligazítottak, ha eltévedtem, nem dudáltak, ha a kereszteződésben tököltem merre is menjek. Németek húztak ki, mikor a tengerparton a homokba tettem az oldaltámaszt és majdnem sikerült pofára esni, Svájciak érdeklődtek kedvesen, honnan is érkeztem, Dánok pálinkáztattak, mikor megkértem őket, hogy töltsék fel a telefonomat.
Negatív élményem kettő volt: az egyik mikor Berchesgartenben egy bamba német elém kitolatva késztetett komolyabb fékezésre. Arsloch! és hasonló jókat kívánva neki, ment mindenki a dolgára.
A másik pedig, mikor egy magyar autós kerekperec megtagadta, hogy visszavigyen lerobbant motoromhoz, mikor megkértem, pedig arra ment.
De hát az egy magyar autós volt, ugye.