MotorokMotorozás

Ha leszakad az ég alja – 10 hasznos tanács esőben való motorozáshoz


3. A pára legyen száműzve a sisakodból

Esőben és hűvösebb időben a levegő páratartalma drasztikusan megnő, így az előszeretettel csapódik le olyan helyeken, ahol épp nem kellene. A bukósisakok plexijén szeret a legjobban útban lenni, ami ellen több módszerrel is harcolhatsz. Ha nyitott, vagy félig nyitott sisakod van, akkor a menetszél segít kiűzni a betolakodót, de ha zárt sisakod van, akkor hamar beleheled, és máris nem látsz ki. Ilyenkor a plexit résnyire nyitva hagyhatod annyira, hogy kivigye a huzat a párát, de még téged ne zavarjon a szél. Ez nem minden esetben válik be.

A korszerű bukósisak plexiket bevonják ugyan párásságot gátló anyaggal, mely kisebb-nagyobb sikerrel működik is, de még ez sem az igazi. Léteznek pára gátló kencék, folyadékok, melyekkel, ha lekezeled a plexi belső felületét, akkor ki fogsz látni rajta elég sokáig. A leghatékonyabb megoldás az, amikor a plexin belül egy különálló, azzal párhuzamosan rögzített vékonyabb plexi van beszerelve a sisakba, így kiegyenlítve a felületeken keletkező hőmérséklet különbséget, melynek köszönhetően nem alakul ki a pára.

4. A motor szélvédelmének javítása sokat segíthet

Abban az esetben, ha motorod szélvédelme nem túl jó, te magad is javíthatsz a helyzeten. Számos kiegészítő-gyártó kínálatában találhatók légterelők, plexik, bukócsőre kifeszíthető gyöngyvászon szélfogók, melyek segítségével jobb szélvédelmet érhetsz el, ezáltal az eső is kevésbé éri majd a ruházatod. Ha mást nem is, de egy lámpa fölé szerelt túraplexit mindenképp próbálj ki, mert már ez az egyszerű cucc is klasszisokkal fogja emelni az utazási komfortodat is.

5. A fűthető kiegészítők a legfagyosabb motorosnak is elviselhetővé teszik a nyirkos hideget

Eső esetén, még nyáron is könnyen kihűlhetnek a végtagjaid, ami nem túl kellemes, de elsősorban nem túl biztonságos motorozás közben. Ha nagyon fázós vagy, hordhatsz magaddal egy téli motoros kesztyűt, ami amellett, hogy meleg, nehezebben is ázik át. Ha a passzív hidegvédelmi rendszerek nem elegendők számodra, be kell vonni a buliba a motor elektromos rendszerét is.

Alap esetben elláthatod géped fűthető markolatokkal, mely esőben is jól jön, nem csak a kimondottan hideg napokon. Kicsit drágább móka ugyan, de fűthető üléssel is elérheted azt, hogy a véráramod melegítve legyen a hátsódon keresztül. Ha ez sem lenne elég, a különféle aláöltözők helyett fűthető alsókkal is melegítheted magad.

6. A csomagoknak is kijár az esővédelem

Ha motorod gyári dobozrendszerrel rendelkezik, és egy túrára be tudod pakolni az összes cuccodat ezekbe, akkor szerencsés vagy, mert nem kell külön készülnöd arra, hogy a tartalmukat megvédd az elázástól. Abban az esetben, ha ezen felül is vinnél magaddal ezt-azt, vagy motorodon nincs dobozrendszer, akkor ez egy külön megoldandó probléma lesz.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A legegyszerűbb, ha veszel különböző méretekben kapható hengertáskák közül egyet, ami megfelelő nagyságú, és azt rögzíted a motor csomagtartójára, vagy ülésére. Ha kicsit igényesebb vagy, és van rá keret is, választhatsz motorodhoz típus-specifikus csomagtartó rendszert is, mellyel közel a gyári dobozrendszerek kényelmét tudod elérni. Ha tanktáskát vásárolsz, figyelj arra, hogy vízhatlan legyen, vagy ha nem az, akkor adjanak hozzá eső esetén használatos takaró bugyit. Az nedvességre kényes elektromos cuccokat (telefon stb.) olyan helyen szállítsd, ahol a legkevésbé érheti víz.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük