Hetényi Emese: nem a motort, hanem magamat sikerült eladnom
(Majdnem) Minden szülő rémálma, ha gyermeke motorozni szeretne. Nem volt ez máshogy a mi családunkban sem, így a szülők által finanszírozott B-s jogsi után elkezdtem gyűjtögetni egy A betűre is a plasztik kártyán.
Szerencsém volt, mert egy jó ismerőstől kölcsön kaptam egy 50 köbcentis, váltós motort, nevezetesen egy Suzuki RMX-et, ami kiváló kezdőmotor volt a B kategória égisze alatt a későbbi álmokhoz.
24 évesen, ahogy összegyűlt a korlátlan A-ra való, már mentem is a legközelebbi autósiskolához. Zökkenőmentesen ment minden, és őszre sikerült motort is vásárolnom.
Öreg motor, nem vén motor: egy 1982-es Suzuki GSX 400 F-re futotta a pénztárca tartalmából, mert hát még fel is kellett öltözni, meg gumiztatni is kellett a vasat. Kezdésnek pont elég volt az öreg sornégyes, de életkorából adódóan volt vele baj rendesen, így hamar a motorcsere mellett döntöttem.
A következő motor egy 1994-es Yamaha XJ600S volt (és innentől már csak hangvillában gondolkodtam). Nagyon megbízható, könnyen motorozható gép, kezdőknek, nyugis túrázóknak csak ajánlani tudom! Több, mint tízezer kilométer ment bele azon a nyáron, többek között egy horvátországi túra során, de hamar kevésnek bizonyult a motor, így már ősszel váltottam.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
MSE profilja a CsamClubon
A hengerűrtartalom maradt, a teljesítmény nőtt: YZF 600R Thundercat lett a kiszemelt zsákmány 2001-ből. Na ez már inkább nekem való motor volt! A gép tudásához képest, azonban úgy éreztem, hogy az én képességeimből még hiányzik, ezért elkezdtem motoros vezetéstechnikai képzések után kutatni a neten. Első alkalommal Pécsen vettem részt egy ilyen képzésen, egy helyi autósiskola szervezésében.
Nagyon tetszett és ráébresztett, hogy mennyi mindent nem tudva közlekedtem addig az utakon. Így, a lelkesedéstől és a tanulni vágyástól hajtva, egy ismerős ajánlására elmentem Kakucs Ringre is, ahol abban az évben 4 képzésen és egy pályamotoros oktatáson vettem részt.
A tanult fortélyok a biztonságosabb közúti közlekedésben és a már kifizetett gumik teljes kihasználásában segítettek. Mindenkinek, aki nem évi 365 napot és napi 24 órát tölt nyeregben, szívből ajánlom, hogy legalább évente egyszer, tavasszal vegyen részt egy rozsdátlanításon.