fbpx

Hetényi Emese: nem a motort, hanem magamat sikerült eladnom

hetenyi emese 4(Majdnem) Minden szülő rémálma, ha gyermeke motorozni szeretne. Nem volt ez máshogy a mi családunkban sem, így a szülők által finanszírozott B-s jogsi után elkezdtem gyűjtögetni egy A betűre is a plasztik kártyán.

Szerencsém volt, mert egy jó ismerőstől kölcsön kaptam egy 50 köbcentis, váltós motort, nevezetesen egy Suzuki RMX-et, ami kiváló kezdőmotor volt a B kategória égisze alatt a későbbi álmokhoz.

24 évesen, ahogy összegyűlt a korlátlan A-ra való, már mentem is a legközelebbi autósiskolához. Zökkenőmentesen ment minden, és őszre sikerült motort is vásárolnom.

Öreg motor, nem vén motor: egy 1982-es Suzuki GSX 400 F-re futotta a pénztárca tartalmából, mert hát még fel is kellett öltözni, meg gumiztatni is kellett a vasat. Kezdésnek pont elég volt az öreg sornégyes, de életkorából adódóan volt vele baj rendesen, így hamar a motorcsere mellett döntöttem.

A következő motor egy 1994-es Yamaha XJ600S volt (és innentől már csak hangvillában gondolkodtam). Nagyon megbízható, könnyen motorozható gép, kezdőknek, nyugis túrázóknak csak ajánlani tudom! Több, mint tízezer kilométer ment bele azon a nyáron, többek között egy horvátországi túra során, de hamar kevésnek bizonyult a motor, így már ősszel váltottam.

MSE profilja a CsamClubon

A hengerűrtartalom maradt, a teljesítmény nőtt: YZF 600R Thundercat lett a kiszemelt zsákmány 2001-ből. Na ez már inkább nekem való motor volt! A gép tudásához képest, azonban úgy éreztem, hogy az én képességeimből még hiányzik, ezért elkezdtem motoros vezetéstechnikai képzések után kutatni a neten. Első alkalommal Pécsen vettem részt egy ilyen képzésen, egy helyi autósiskola szervezésében.

hetenyi emese 2

Nagyon tetszett és ráébresztett, hogy mennyi mindent nem tudva közlekedtem addig az utakon. Így, a lelkesedéstől és a tanulni vágyástól hajtva, egy ismerős ajánlására elmentem Kakucs Ringre is, ahol abban az évben 4 képzésen és egy pályamotoros oktatáson vettem részt.

A tanult fortélyok a biztonságosabb közúti közlekedésben és a már kifizetett gumik teljes kihasználásában segítettek. Mindenkinek, aki nem évi 365 napot és napi 24 órát tölt nyeregben, szívből ajánlom, hogy legalább évente egyszer, tavasszal vegyen részt egy rozsdátlanításon.

Lapozz a folytatáshoz!

Ajánlom másoknak is

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x