Ha a motoros nők összefognak, még a nap is kisüt ijedtében
Kis csúszással kezdődött meg a tréning, de végül annál nagyobb lendülettel csaptunk a kerekek közé. A Hungaroring Motoros Akadémia épületében rövid bemutatkozás és megnyitó, tájékoztató beszéd után a 40 fős társaságot 3 csoportra osztották, és megkezdődött az intenzív tanulás.
Az én csoportom először a motoros rendőrök által vezetett „bójakerülgetős” vezetéstechnikai tréningen vett részt. Így 10 év után már mondhatom, hogy ismerem a járást, mégis voltak ismét új információk, amik elsősorban Horváth Miklós, Magyarország egyik legjobb motoros rendőroktatója szájából hangzottak el. Miután az általánosságokat elmondta, az egyes feladatoknál mindenkire jutott idő, hogy a kérdésekre válaszoljanak, kijavítsák a hibákat.
A valamivel több mint egy óra relatív hosszú idő, ha folyamatosan koncentrálva, vakító napsütésben és melegben, egyes sebességi fokozatban, a hátsó féket taposva, és a kuplungot csúsztatva (vagy a megfelelő gázt adagolva) kerülgetjük a mindig túl közel és túl szűken lerakott bójákat. Másrészt viszont túl rövid… sokan a végén épp azt említették a lányok közül, hogy már pont kezdtek ráérezni a feladatokra, amikor be kellett fejeznünk, és átadni a helyünket a második csapatnak.
Szerencsések voltunk, mert nekünk ezután a tantermi oktatás következett, így volt megint több mint egy óránk arra, hogy kicsit pihenjünk, lehüljünk, és harapjunk valamit a földpályás gyakorlatok előtt. Nem irigyeltem azokat, akik mondjuk a földpályáról egyenesen a vezetéstechnikára mentek… így is izomlázam van, hát még akkor mi lett volna?!
Kovács-Birkás Róbert már tavaly is lenyűgözött az előadásával. Amellett, hogy mindaz, amit elmond a motorozás elméletéről nagyon jól össze van szedve, tele van hasznos információval, még szórakoztató is. Egyszerűen lehengerlő a stílusa, és nem csak az látszik, hogy szeret beszélni, hanem az is, hogy a motorozás az élete. Az meg, hogy mellette még tűzoltó is, kifejezetten tiszteletet parancsoló.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |
Utolsóként érkeztünk a földpályás gyakorlatokhoz, ahol meglepetésemre egy régi ismerős is erősítette az oktatók csapatát. Lövey Ádám a Motorozz Ésszel motoros kézikönyv szerzője már régi motoros. Amellett, hogy maga is versenyzett, több magazinnál is találkozhattunk vele, mint tesztpilóta, újságíró, illetve a Bike Segély Alapítvány képviselője. Ráadásul a tréning előtt rövid bemelegítést tartott a résztvevőknek, mint hivatásos jógaoktató. Ő is egy univerzális ember.
Tavaly is a földpályás gyakorlatoknak volt a legnagyobb sikere, ami elsősorban annak köszönhető, hogy ez az a terület, amivel legritkábban találkozunk. Életemben egyszer ültem krosszmotoron, de akkor is minek, de itt lépésről-lépésre megtanítják, hogy hogy kell ülni egy krosszmotoron, hogy kell vezetni, irányítani, áthlyezni a testsúlyodat kanyar előt, emelkedő előtt és után… számomra ez a motorozásnak egy teljesen új dimenziója.
Már előző évben is nagyon élveztem, de akkor az újdonság leblokkolta az agyamat, nem bírtam összekoordinálni a mozgásomat, és bár az agyammal tudtam, hogy ez jó, mégsem tudtam még élvezni, mert sokkal nagyobb volt bennem a para, ami minden mást elnyomott. Idén szuper érzés volt, hogy elmúltak az olyan elvárásaim, hogy a homokba nem mehetek bele, mert ki fog csúszni a motor, vagy a bucka tetején fennakadok majd és minenki előtt esem majd pofára.