CsajokKiemeltNői motoros nap

Ha a motoros nők összefognak, még a nap is kisüt ijedtében

11 nemzetkozi noi motoros nap vezetestechnikai trening 56Tényleg nem tudok másra gondolni, csak arra, hogy az a negyvem motoros nő, akik a 11. Nemzetközi Női Motoros Nap alkalmából május 6-án részt vettek a Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizottság és a Hungaroring Motoros Akadémia által szervezett ingyenes vezetéstechnikai tréningen, nagyon akartak tanulni. Még a felhők is szertefoszlottak egy napra.

Tényleg egész hétre esőt mondtak a meteorológusok, és még szombatra is 50% körüli volt az eső esélye. Mikor a szokásos módon reggel fél hatkor besomfordált a kislányom szombaton, és nem hallottam az eső kopogását, nem hittem a fülemnek. Mivel a rendőny le volt húzva, a telefonomon néztem meg, hogy milyen idő van kinn: talajmenti köd. Na az aztán szuper. Más sem hiányzott – gondoltam.

Már előző este, mikor elkeztődött a hatalmas vihar, elkezdett pittyegni a telefonom. Sorban jöttek a lemondó üzenetek: közbejött valami, beteg lett a gyerek, nem indul a motorom, bocs. Most ha talajmenti köd van, a maradék néhány ember sem fog ejönni, maradunk megint tizen, mint két éve. Mondjuk én tuti ott leszek, és páran írták a Facebookon is, hogy őket nem riasztja el az időjárás, meg persze az oktatók is ott lesznek.

Mikor felhúztam a redőnyt, hét ágra sütött a nap. Ezt sem nagyon akartam elhinni. Erre végképp nem számítottam. Sehol egy felhő, és a hőmérő szerint már közel húsz fok van kinn reggel 7-kor. Ez egyszerűen hihetetlen. 

Összeszedtem magam, gyártottam pár szendvicset, raktam be vizet bőven, és az előző évek tapasztalata alapján még naptejet is kentem az arcomra. A forró aszfalt sem semmi, de a Hungaroringen a vezetéstechnikai pályán semmi árnyék nincs, úgyhogy fő az óvatosság!

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Úgy kalkulákltam, ha nyolckor elindulok, akkor odaérek időben. A többiek a Kerepesi úti Mekinél találkoznak félkor, egyszerre fogunk odaérni a Hungaroringre, ahogy tavaly is, útközben egy benzinkútról kikanyarodva csatlakoztam a menetoszlophoz.

Persze nem sikerült nyolckor elindulnom, így csak fél kilenc után valamivel értem oda. Nagy megdöbbenésemre sehol seni. Vagy mégis: a benzinkútnál találkoztam egy lánnyal, és pár perc múlva egy motoros rendőr is befutott. De hol van mindenki más? Gyorsan hívtam Brigiéket a PMBB-től, hogy mi a helyzet, ő annyit mondott nyugodt hangon, hogy már úton vannak. Ezek szerint valamit én néztem el.

Viszakerestem az előző esti Facebook posztom, és akkor fény derült a turpisságra: nem negyed kilenckor, hanem negyed 10-kor volt a találkozó megbeszélve. Egy órával elnéztem… az meg csak a szerencsén múlott, hogy nem egyedül kellett ott álldogálnom bután a ring bejáratánál.

Kilenc óra után szép sorban megérkeztek a többiek is, de a leglátványosabb az volt, amikor a mekis csapat érkezett meg. Jó sokan voltak. A motoros rendőröket a legtöbben már régi ismerőskét üdvözölték, és ismét velünk volt Fenyvesi Judit főtörzsörmester, aki jelenleg a BRFK állományának egyetlen motoros rendőr nője. (Korábban Bíró Melindával ketten voltak.)

 

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük