Dögös vörös: Yamaha MT-03 2008 teszt
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
De persze senki nem állította, hogy aki hosszú túrázásokat tervez, annak ezt a motort kell megvennie. Csomagolni sem lehet rá, marad a hátizsák. Az oldaltáska nem jöhet szóba a magasra hozott kipufogók miatt, a mágneses tanktáska felejtős, mert műanyag a tank, a hátsó doboz pedig nem is állna jól ennek a modellnek. De ha mégis menni kell – mondjuk strandolni hétvégére – egy igazi vagány beéri a hátsó ülésre pókozott hálózsákkal, fürdőruhával és törölközővel… vagy ez már túlmegy a minimális igényeken?
A hosszabb, aszfaltozott egyenesekben észrevettem, hogy a motor tengelytávja annyira rövid, és annyira meredek az első villaszöge, hogy a sofőrülésből nézve nem is látszik az első kereke. Gyorsabb tempónál pedig mintha az ember állna, és a mellkasával tolná maga előtt a szelet… a kis fejidom nem biztosít semmi szélvédelmet (viszont jól néz ki), és a sebesség is többnek tűnik, mint amennyit a műszer mutat.
Az előre helyezett súlypont miatt azonban sokkal könnyebben megy minden manőver: gyorsít, nagyobb sebességbe kapcsol, kanyar előtt gáz visszaenged, jön a durrogás, csattogás, de már lehet is újra húzni… és a vigyor, amikor 4000-es fordulat fölött megérkezik a dög a motor hangjába is.
Apropó műszer:
A fordulatszám mérésére egy kerek, mechanikus óra szolgál, a sebességet és a megtett utat egy digitális kijelzőn figyelhetjük meg. Nem túl sok információ, de egy ilyen játékszeren nem kell annyira komolyan venni az életet. A kis ledes visszajelzők – az üres fokozat, az index, a reflektor, a benzin és az olajszint – látványa azért időnként informatív lehet. Nappali fénynél azonban csak saccolhatjuk, hogy épp melyik ég. Éjszaka viszont egész más a helyzet. A vöröses fényben ragyogó műszerek karácsonyi dekorációnak is elmennének.
Végeredményben a szakértők helyében nem gondolkodnék tovább, hogy melyik kategóriába helyezzem az MT-03-at. Roadster? Scrambler? Supermoto? Mindegyik? Egyik sem? Szerintem ez egy igazi Café Racer – tökéletes munkába járni, elugrani vele a strandra vagy a cukrászdába, rövidtávon minden perc élvezet a nyergében. Ha pedig meg tudjuk állni, és nem állatkodunk vele, a fogyasztása mindössze 3,4 liter 100 kilométerenként, tehát ideális városi sportmotor, ami a hétköznapokon is hű társa lehet mindenkinek.