KiemeltMotorokMotortesztek

Dögös vörös: Yamaha MT-03 2008 teszt

mt03 4376

 

 

 

 

 

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De persze senki nem állította, hogy aki hosszú túrázásokat tervez, annak ezt a motort kell megvennie. Csomagolni sem lehet rá, marad a hátizsák. Az oldaltáska nem jöhet szóba a magasra hozott kipufogók miatt, a mágneses tanktáska felejtős, mert műanyag a tank, a hátsó doboz pedig nem is állna jól ennek a modellnek. De ha mégis menni kell – mondjuk strandolni hétvégére – egy igazi vagány beéri a hátsó ülésre pókozott hálózsákkal, fürdőruhával és törölközővel… vagy ez már túlmegy a minimális igényeken?

A hosszabb, aszfaltozott egyenesekben észrevettem, hogy a motor tengelytávja annyira rövid, és annyira meredek az első villaszöge, hogy a sofőrülésből nézve nem is látszik az első kereke. Gyorsabb tempónál pedig mintha az ember állna, és a mellkasával tolná maga előtt a szelet… a kis fejidom nem biztosít semmi szélvédelmet (viszont jól néz ki), és a sebesség is többnek tűnik, mint amennyit a műszer mutat.

Műszaki adatok: Yamaha MT-03

Motor típusa: 4 ütemű, 1 hengeres, vízhűtéses, SOHC
Max teljesítmény/nyomaték: 48 Lóerő (6250-es fordulaton)/ 56,2 Nm (5500-as fordulaton)
Hengerűrtartalom: 660 cm3
Sűrítési arány: 10,0:1
Váltó: 5 sebességes mechanikus
Váz típusa: Gyémánt alakú acélváz
Felfüggesztés elöl: teleszkópos, tekercsrugós, olajcsillapítással
Felfüggesztés hátul: Hátsó lengőkar tekercsrugóval, olajcsillapítással, állítható rugóelőfeszítés
Fékek elöl: dupla, 2 dugattyús, 298 mm-es tárcsával
Fékek hátul: 1 dugattyús, 245 mm-es tárcsával
Gumiabroncs elöl: 120/70ZR17M/C (58W)
Gumiabroncs hátul: 160/60ZR17M/C (73W)
Üzemanyagtartály: 15,0 liter
Méretek: H x Sz x M: 2.070 mm x 860 mm x 1.115 mm
Tengelytáv: 1.420 mm
Ülés magasság: 805 mm
Önsúly: 175 kg
Alapár: 1 950 000 Ft
Extrák: titanium Akrapovic dob 288 360 Ft, bukógomba 45 600 Ft, plexi 45 600 Ft, kézvédő 38 520 Ft, hűtőtakaró idom 66 960 Ft

Az előre helyezett súlypont miatt azonban sokkal könnyebben megy minden manőver: gyorsít, nagyobb sebességbe kapcsol, kanyar előtt gáz visszaenged, jön a durrogás, csattogás, de már lehet is újra húzni… és a vigyor, amikor 4000-es fordulat fölött megérkezik a dög a motor hangjába is.

Apropó műszer:

A fordulatszám mérésére egy kerek, mechanikus óra szolgál, a sebességet és a megtett utat egy digitális kijelzőn figyelhetjük meg. Nem túl sok információ, de egy ilyen játékszeren nem kell annyira komolyan venni az életet. A kis ledes visszajelzők – az üres fokozat, az index, a reflektor, a benzin és az olajszint – látványa azért időnként informatív lehet. Nappali fénynél azonban csak saccolhatjuk, hogy épp melyik ég. Éjszaka viszont egész más a helyzet. A vöröses fényben ragyogó műszerek karácsonyi dekorációnak is elmennének.

Végeredményben a szakértők helyében nem gondolkodnék tovább, hogy melyik kategóriába helyezzem az MT-03-at. Roadster? Scrambler? Supermoto? Mindegyik? Egyik sem? Szerintem ez egy igazi Café Racer – tökéletes munkába járni, elugrani vele a strandra vagy a cukrászdába, rövidtávon minden perc élvezet a nyergében. Ha pedig meg tudjuk állni, és nem állatkodunk vele, a fogyasztása mindössze 3,4 liter 100 kilométerenként, tehát ideális városi sportmotor, ami a hétköznapokon is hű társa lehet mindenkinek.

mt03 4436

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük