fbpx

Dina motoros szárnypróbálgatásai

Némi gyakorlat megszerzése után ellátogattunk egy Honda vezetéstechnikai képzésre is. A képzés előnye, hogy nem a saját motorodat teszed ki az összetörés veszélyének, ugyanakkor készségeket tanulsz meg. Már az első napon rájöttem, hogy nem is tudok motorozni!

A két nap, amit ezen a képzésen eltöltöttünk, valóságos csodát tett velünk. Már nem féltem bedönteni a motort, megtanultam azt, hogy nem kell ráfeszülni a motorra, laza kézzel is lehet azt terelgetni, továbbá használni a hátsó féket, hirtelen akadályt kikerülni. Nem billegett a motor, amikor lassan mentem. A titok nyitja az volt, hogy az alapjáratnál egy picivel magasabb fordulaton tartottam a gázt már indulástól, majd kanyarban a hátsó fékkel stabilizáltam a motort. Zökkenőmentes és felemelő volt a kanyarodás!

Kis sebességnél el kell felejteni a „harapós” első féket. …és leszoktam a totyogásról is. Ugyanis mindig féltem az indulástól. Többedszerre indultam el, közben letettem a lábam, fékeztem, megálltam. Félelmetes, és nagyon veszélyes volt. De itt a társam lett a motorom! Az én szófogadó paripám!

Megtanultam a határozott elindulást. Kicsit magasabb fordulat, és óvatos, de szintén határozott kuplung felengedés a titok nyitja! A magasabb fordulaton tartás úgy sikerült, hogy a kormánysúlyra ráfogtam a kisujjammal. Így nem ugrált a gáz a kezemben.

Motorozás közben az is sokszor előfordul, hogy oda nem illő tárgyak „csücsülnek” az úttesten, amiket ki kellene kerülni. Lehet ez egy macska, egy kis sár, esetleg apró kavicsok az út széléről, melyeket a hirtelen esőzés mosott oda. Mindegyik nagyon veszélyes, mert megakad, megcsúszik rajta a motor. A képzésen megtanították azt is, hogyan kerüljük ki ezeket, miközben adott sebességgel haladunk.

Attól függően, hogy melyik oldalról akarod kikerülni az akadályt, kell erősen, egy pillanatra rányomni a kormányvégre, melynek hatására a motort kimozdítjuk az egyenes-futásából, így kikerüli az akadályt, majd utána ugyanúgy visszatér ugyanabba az irányba, amerre eredetileg is tartott. Ezt először nem hittem el, de működik!

A végkövetkeztetésem az, hogy nem olcsó egy ilyen képzés, de nem szabad kihagyni! Azt is tudni kell, hogy soha sem tudsz eléggé motorozni, mindig van mit tanulni!

Folyt. köv.

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x