EseményekHírekMotorkiállítás

Csak egy maradhat: Motor Bike Expo Verona

A magyar siker borítékolható volt. Különdíjat nyert a magyar Radical Garage.

Úgy tűnik, az olasz motorkiállításokra is igaz, hogy a végén csak egy maradhat, hiszen 2012-ben Padovában már nem, hanem csak Veronában rendezték meg a hatalmas expót. Erre mondják azt, hogy győzzön a jobb, még ha innen a messzi távolból nem is tűnt túl korrektnek az évtizedes Bike Expo eltörlése a palettáról.

A motorosok azonban valószínűleg csak jól jártak, hiszen nem kellett egyszerre két helyen lenniük, hogy rengeteg újdonságot, érdekességet láthassanak, valamint a kiállítóknak sem kellett döntést hozniuk, hogy melyik rendezvény mellett tegyék le a voksot. Így a tavalyinál sokkal nagyobb szabású, színvonalasabb expó született amelyre összesen 130 000 ember volt kíváncsi.

Az olaszországi Verona vásárvárosában idén január 20-22 között rendezték meg a Motor Bike Expo elnevezésű kiállítást, ahol az összesen hét pavilon közül négyet az egyedi motorépítések töltöttek meg, egyet pedig a hot rodok, így ki lehet számolni, hogy a motorimportőröknek, és a piac más szereplőinek mindössze két pavilonjuk maradt.

Annak, hogy az arányok ilyen mértékben csúsztak a custom irányába, csak egyik oka, hogy a Custom Chrome Europe idén nem rendezi meg a márciusi dealer showt Németországban, és Verona lett a nemzetközi Custom Chrome Bike Show sorozat egyik állomása. Ezen a hétvégén a díjazottak a következők voltak: a “Tazio” a Gallery Motorcylestől (Rev Tech Powered kategória), “Shovel Racer” a Passion 4 Custom (Módosított Harley kategória), “Shovel 78” a Garage 69-től (Jammer Old School kategória), és a “Borderline” az Ironborne-tól (Championship kategóra).

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Még több kép a galériában!Persze nem lett volna egész napos program a vasárnapi díjkiosztó, ha nem lett volna számtalan egyéb díj is. Főképpen olasz építőműhelyek nyertek a Magazin Award díjazásában, ahogy az IMBBA (International Master Bike Builders Association – motorépítő mesterek nemzetközi szervezete), is a legjobb tíz olasz különlegességet díjazta. A zsűrizést Mondo Porras (Denver Choppers), és Rick Fairless (Dallas Stroker) végezték. Csupán a verseny tisztaságának megőrzése volt az oka annak, hogy a nemzetközi szervezetebe nemrég meghívott magyar motorépítő, Görbe Sándor ezúttal nem vett részt a zsűrizésben, ugyanis az ő motorja is a nevezők között volt. 

Az utolsó díjakat a Motor Bike Expo partnere a LowRide magazin adta át délután chopper és custom kategórákban, ahol az olasz Ironborne és a Garage 69 építései vihették haza az első díjakat, a 2012-es Best of Show díjat pedig a livornoi Harley-Davidson-ból Eugenio Porquier nyerte “Gusniek” nevű motorjával. A módosított H-D kategóriában Blackline a Route 76 építése vitte el a prímet.

Magyarországot a kiállításon a Radical Garage képviselte egy egyedi építésű Triumph bobberrel, amiről direkt nem mutatunk képet, hogy majd a március végi magyar motorépítő bajnokságon mutatkozhasson be a motor a hazai közönségnek. Annyit azonban elárulhatunk, hogy a motor olyan jól sikerült, hogy bár bobber kategória idén nem volt, a LowRide díjazásban különdíjat kapott.

Bár az elmúlt 5-6 évben a bobber volt a legdivatosabb motorépítési stílus, a motorszépségvereseny kategóriái is jól mutatják az idei trendet. Míg a bobber kategória megszűnt, két szélsőséges építési stílus jött be a helyére. A Cafe Racerek sportos, városi motorok, fapados vezetési élménnyel, míg a Baggerek igazi országúti cirkálók áramvonalas felépítéssel, és hatalmas oldaldobozokkal, hogy a túrázás élménye ne csak kényelmes, hanem látványos is legyen.

A rengeteg olasz motorépítő között nemzeteközi hírességeket is találhattak a szemfülesek, hiszen a standok között összefuthattak Russel Mitchel az Exile Cyclestől, Arlen Ness, és Cory Nessel, Fred Kodlin gyönyörű kék bagger építését szitén díjazta a zsűri, és bár motort ezúttal nem hozott, egy rövid látogatásra befutott a kiállításra Jesse James is. 

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük