EseményekKiemeltMotoros túra

Akkor, irány Montenegró!

Motoros túra Montenegróba 2022 szarka Dominika8 nap, 5 elszánt motoros, 2022 kilométer. Ez lett a végére, de kezdjük is az elején! Több éve érlelődött bennem az elgondolás, miszerint kellene egy tengerparti motoros túra, valahol délebbre. Nem szerettem volna azt a pasis, rohanós túrát, inkább városnézéssel, strandolással, éttermezéssel kiegészített motorozásra vágytam, baráti társaságban.

Én egy Suzuki GSX 650 F-el vágtam neki a túrának, melynek 3 éve vagyok boldog tulaja. Volt velünk 3 tapasztaltabb férfi túrázó, köztük édesapám egy Yamaha FJR 1300-al, és két jó barátunk, egyikük egy Honda CB 1300 S, másikuk egy Harley-Davidson FL1 társaságában. Szerencsémre a fenti elvárásaimban, csajos programokban erősített barátnőm, Pálma, egy Yamaha XJ 600 S Diversion nyergében.

Fontosnak tartottam, hogy olyan útitársakkat válasszak, akikkel egymáshoz alkalmazkodni tudunk, a programokban egyetértünk, hogy mindenki kívánsága révbe érjen a látnivalók terén. Szerencsére ez sikerült.

1. nap Budapest-Szarajevó

Első nap kora reggel indultunk Budapestről, a 11. kerületből. Mindenki tankolt, pályamatricát vett, lőttünk egy kötelező selfie-t, és indulás!

Fura érzések kavarogtak bennem, hogy fogok ennyit ülni, soha nem vezettem egyben ekkora távolságot, minden legyen rendben a motorokkal… Gondolataimat Mohács környékén elsöpörte egy iszonyatos eső, az esőruhám pedig még nem volt tesztelve. Hát… már másképp csinálnám. A nadrág szára nekem elég rövid volt, ami tökéletesen belevezette a vizet a csizmámba, így nem kellett a jövőbeni programokon elmélkednem, mert csak azon tudtam, hogy mennyire tocsog a lábam a csizmában. 😊

Sokszor megálltunk tankolni, frissülni, viszonylag sima útunk volt, 542 kilométert tettünk meg. Horvátországon keresztül Bosznia-Hercegovinába értünk, a La Petit Prince-ben szálltunk meg, ahol a motorokat zárt parkolóban tudtuk biztonságba helyezni. Szállásunk Szarajevó óvárosi részhez nagyon közel volt, így bejártuk a környéket, és egy finom vacsorát ejtettünk meg a Restoran Dzenita-ban. A csevap tálat nagyon ajánlom! Hazaérkezésünk után pedig szólt a JBL-ről a Tankcsapda és a Guns N’ Roses.

Motoros túra Montenegróba 2022 szarka Dominika2-3-4. nap Szarajevó-Kotor, Dobrota

Másnap egy gyors reggeli után, kicsit fáradtan, de tovább indultunk Montenegróba. Első meglepetésként az ért, hogy a határnál egy fahídon kellett átkelni, és olyan utakon mentünk keresztül, ahol se térerő, se egy ember, bármikor véget érhet az út, és keresztezheti azt egy tehén/kecske.

Azon gondolkoztam, mit keresek itt, biztos “erre fizettem-be?”. éNha már röhögtem magamon a sisak alatt, de jól szórakoztam. Vidított a többiek kétségbe esett arca is, a 30 percekre behalt telefonok, és a nulla térerő. Az is megfordult a fejemben, hogy inkább egy túra motorral kellett volna jönni, na meg az új Pilot Road 5 gumik, a rohadtéletbe’ és itt tesztelem a sziklás úton, nem a pályán.

Ezt követően túljutottunk a nehézkes részeken, végre visszajött minden tájékozódási eszköz, sziklás környezetű, sivár forgalmú, hibátlan utakra érkeztünk. Elértük a Piva-kanyont, ami szerintem kihagyhatatlan. Itt már mindenki újra mosolygott, a GoPro HERO 9-es útitársam is bevetésre került.

motoros tura montenegroba 2022 17 motoros tura montenegroba 2022 18 motoros tura montenegroba 2022 16 motoros tura montenegroba 2022 15 motoros tura montenegroba 2022 13 motoros tura montenegroba 2022 7 motoros tura montenegroba 2022 4 motoros tura montenegroba 2022 10 motoros tura montenegroba 2022 11 motoros tura montenegroba 2022 5 motoros tura montenegroba 2022 14 motoros tura montenegroba 2022 6 motoros tura montenegroba 2022 motoros tura montenegroba 2022 2 motoros tura montenegroba 2022 3 motoros tura montenegroba 2022 8 motoros tura montenegroba 2022 9 motoros tura montenegroba 2022 12

Jóval később a tenger látványa a naplementében tovább fokozta az élményt. A szállásra este 9 körül érkeztünk, a Stone house Dobrota nevű helyen szálltunk meg. Már csak a kipakolás, és egy vacsi fért bele a Tiha Noc Restaurantban, ami a következő napokban a törzshelyünkké vált. Tengeri ételekben (pl.: rákos rizottó) magas minőséget nyújt, előételként lepényeket szolgálnak fel (ingyen), a személyzet is nagyon barátságos, ahogy tapasztalataink alapján többnyire mindenki ebben az országban.

Három éjszakát töltöttünk az említett szálláson. Egyszerű volt, de igényeinknek megfelelt. A motorok itt nem zárt helyen pihentek, viszont a tengerpart kb. 30 méterre volt, a környék nyugalma pedig okot adott a miénkre is. Megnéztük az óvárost és elmotoroztunk a Kotori-öbölt bemutató panoráma kanyarhoz, amit leírni nem lehet, egyszerűen látni kell. Mintha a világ tetején lennél, ahonnan nem akarsz haza indulni.

Ezekben a napokban nehézség is akadt, ugyanis a Harley-val érkező barátunknak eldurrant a benzincsöve, aminek szerelése napokig tartott. Japán alkatrésszel nem lehetett helyettesíteni, Harley szervíz pedig nem volt a közelben. Szerencse, hogy kötött biztosítást, mely tartalmazott assitance szolgáltatást is, így megoldódott.