fbpx

Ezeket mindenképp vidd magaddal a motoros túrára!

altVilággá menni egy hálózsákkal és egy adag váltás ruhával is lehet, de ez talán a ritkább. Ha hosszabb túrára indulunk, nem árt néhány dolgot mindig magunknál tartanunk.

Sokan mondták már, hogy kicsit túlpörgöm a túrákra készülést, és túl sok értelmetlen dolgot pakolok el. Aztán persze a másnapos kollégáknak jól jött a széntabletta, egy alapos nyári izzadás után a nedves törlőkendők és még sorolhatnám. Az alábbiakban azokat a dolgokat szedem össze, amiket mi általában magunkkal viszünk a több napos (általában külföldi) túrára.

1. Egészségügyi csomag:

Ezt mindenki a saját szájíze szerint állítsa össze, hiszen nem vagyunk egyformák! Van, aki fejfájósabb és van, aki hajlamosabb a hasmenésre. A nedves babapopsi törlő, vagy általános törlő és a kézfertőtlenítő gél alaptartozék, hiszen szinte mindenre jók. Aki esetleg mégis bajban lenne az összeválogatással, az támpontként olvassa el Edina cikkét, amiben minden fontos információ megtalálható.

2. Tájékozódás:

A GPS remek, sok esetben mégsem vagyunk vele kisegítve. Ha van rá lehetőség, legyen nálunk papír alapú autóstérkép, hiszen egészében jobban átlátható, könnyebben kérhetünk útba igazítást a segítségével.

3. Szerszámok:

A gyári szerszámkészlet mellé, helyette nem árt összeválogatni egy olyan készletet, amivel a felmerülő hibákat biztosan orvosolni tudod. Persze csak akkor van jelentősége, ha ismered a motorod és szükség esetén hozzá is mersz nyúlni. Az összeállítást megkönnyítendő olvasd el a témában korábban írt cikkemet.

4. Baj esetén:

Ugye azt mondanom sem kell, hogy az Európai Unió országaiban az Európai Egészségbiztosítási Kártyával szükség esetén igénybe veheted az orvosi szolgáltatásokat. Ez azonban a legtöbb esetben csak a vizsgálatokat, kórházi tartózkodás esetén a gyógyszeres kezelést, kötszereket stb. foglalja magába.

A kórházi napidíjat, szükség esetén mentőautós vagy helikopteres szállítást nem fedezi, így egy baleset esetén komoly plusz költségek merülhetnek fel. Ezeket természetesen már egy alap utasbiztosítás is fedezi, érdemes tehát azt a néhány ezer forintot rákölteni.

Mi a jó a cipzárban? – a csapatban motorozás szabályai

5. Példaképpen:

Tavaly nyáron Ausztriában motorbalesetünk volt, ahova mentőautó és helikopter is kiszállt (utóbbira végül nem volt szükség, de lehetett volna…), majd egy közeli kis kórházba, onnan pedig egy nagyobb kórházba mentünk. A két út összesen bő 300 euro volt, plusz a párom néhány napos kórházi ellátása (35 euro), a párom mentővel történő hazaszállítása, az én szállásköltségem (80 euro) valamint a bátyám kiautózása (kb. 50 ezer ft), hogy összeszedjük a holminkat és engem hazavigyen.

Mindez kb. 10 ezer forintunkba került – igaz, költségeink egy részét csak utólag térítették tehát meg kellett finanszíroznunk. Ráadásul ebben a 10 ezer forintos összegben benne volt a motorra kötött asszisztencia, így a motor hazaszállításáért sem kellett fizetnünk.

6. Legyünk előrelátóak:

Ha külföldre indulunk az országban található magyar nagykövetség és konzul száma nem árt, ha a telefonunkban lapul. Érdemes indulás előtt szétnézni, körbekérdezni ismerősi körben, hogy ki lakik az adott útvonal mentén/környékén aki segítségünkre lehet. Nem kell nagy bajnak történnie, elég, ha elszámoljuk magunkat és kifogy a benzin, vagy defektet kapunk, vagy csak ránk esteledik és nem találunk szállást.

A szüleim mindig azt tanították, hogy soha ne tartsam egy helyen az összes iratomat, mert elég komoly összegbe kerülne mindent pótolni. Tehát ha van útlevél és személyi igazolvány is, a kettőt tartsuk külön helyen a csomagban. Tapasztalatom szerint külföldön jobban szeretik az útlevelet (persze a személyit is ugyanúgy elfogadják), így ezt tartsuk külön, jól hozzáférhető helyen, például a tanktáskában.

Legyen mellette a már említett OEP-nél kiváltható kártya, valamint az utasbiztosítási kötvényt. A kötvényből nem árt, ha otthon is hagyunk egy példányt, hogy szükség esetén a család is tudjon intézkedni.

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

ekime6

ekime6

29 éves, 3 gyermekes anyuka vagyok. 2017-ben végeztem gépjárművezető szakoktatóként a Nyíregyházi Egyetemen, gyakorlati- és elméleti oktatóként, ABCDE kategóriában. 2010 óta a szakmában mozgok. Többek között autósiskolánál és műszaki vizsgabázison is dolgozom.

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x