KiemeltMotorokMotortesztek

A meztelen Királynő: Yamaha FZ8 2011

A Yamaha mondhatni áthidalta a késő őszi, kora tavaszi hidegek okozta kellemetlenségeket a hőleadás által, ami nem a legjobb, vagy úgy is fogalmazhatnék, hogy túlontúl jó… Az alu váz éppolyan jól átveszi a hőt, mint a legjobb serpenyőim. Ez a fajta hővezetés a konyhában pöpec dolog, de motoron ülve nettó 30 fokban nem a legkellemesebb érzés.

Műszaki Adatok
Hengerűrtartalom: 779 cm3
Motortípus: Soros, 4 hengeres, 16V
Motor hűtése: folyadék
Max. teljesítmény: 78 kW (106 LE) 10000/min
Max. nyomaték: 82 Nm 8000/min
Furat x löket: 68mm x 53.6
sebességváltó: hatfokozatú
Fék: elöl dupla tárcsa 8 dug. (310mm) ; hátul 267mm tárcsa
Tengelytáv: 1445 mm
Ülésmagasság: 815 mm
Üzemanyagtank: 17 l
Fék elöl/hátul: 2 x 310 mm tárcsa/267 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17 / 180/55 R17
Menetkész tömeg: 211 kg (ABS-szel 216kg)
Vételár: 2 228 000 Ft

Sokkal élvezetesebb ellenben a gyártó által adományozott fékhatás! A 8 dugattyús fékek úgy dolgoznak a dupla, 310 mm-es első tárcsával, akár a kisangyalok, egy szavam se lehetett rájuk. Felhőtlen érzés azzal a tudattal motorozni, hogy a fékerő még szélsőségesebb esetekben is kitart, és tökéletesen fogja a motort. Azonban a fékkarra való hirtelen rárántásért szigorúan meg tud büntetni őnagysága. (Hozzáteszem, ha nincsenek kényszeres fékrángatásaink, tökéletesen adagolhatóak a fékek.)

Lényegében a futóművel is meg voltam elégedve, de ha jobban belemerülhettem volna a témába, szívesen kerestem volna egy valamivel puhább beállítást, mert a motor hátulja előszeretettel cirkált a levegőben, szép magyar útjaink hatására. A probléma csak azzal volt, hogy beállításügyileg korlátoltak a lehetőségek.

Több frontról hallottam problémaként felmerülni a fokozatjelző hiányát. Én olyan motorokon szocializálódtam, amiken ez a kis visszajelző még csak víziókban sem szerepelt, így személy szerint sosem hiányolom. Plusz pontot kaphat, ha van fokozatkijelző, de feketét semmiképp sem adok a nemlétére. A műszerfal kellően informatív és pont elég információt közöl le a vezetővel.

Az FZ8-as modellek különlegessége, hogy nem a „kisebb” blokkból kreáltak egy erősebb szívet, hanem az FZ1 szárnyait nyírták vissza, azaz XXL-ből faragtak egy XL-es konstrukciót. A végeredmény kevesebb, mint egy hét alatt a szívemhez nőtt. Bő tartalékok, de semmi felesleges erő, ami gyakorlatilag közutakon (yakuza mentalitás nélkül) kimotorozhatatlan volna. 

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Minőségi portéka, Yamaha színvonal (szemet hunyva a váltó felett). Színvonalhoz képest versenyképes vételár (újonnan 2.228.000 Ft, ABS-szel +200.000), alacsony, akár 5 literre is kihozható fogyasztás. Unisex motor megnyerő, határozott dizájnnal a hangvillások jóvoltából, ami nemtől és korosztálytól függetlenül, szinte bárkinek jól állhat. Mi mást is várhatnánk a nakedek csúcstípusától, a meztelen királynőtől?altaltaltalt

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük