EseményekMotorverseny

A Budapest-Bamako 4-7. napja

A 6. nap krónikája

Reggel 1700 méterre a tengerszint felett, az Atlasz hegység lábainál ébredt a mezőny. A csípős hideg ellenére a hét órai eligazítás után kigördültek a versenyzők. Az elmúlt három etap kiértékelése ma délelőtt megtörtént, de a nap folyamán a versenybírókat nem sikerült telefonon elérni és tartózkodási helyük jelenleg is ismeretlen.

Ma a mezőny búcsút intett az Atlasz hegységnek, és a kisebb Dzsbel Szarhro hegyvonulattal kellett, hogy megbirkózzon. A kopár, kietlen, sziklás hegyvonulaton kanyargó hegyi utat még nagy jóindulattal sem lehetne földútnak nevezni. A Sziklás, gumiszaggató, tengelytörő horror szerpentin mindenkinek felülmúlta minden várakozását.

Werner László az IFA sofőrje sem hitt a szemének. „Sok tapasztalt teherautó sofőrt ismerek, de ennek az útnak a látványán a legtöbbjük beremegett volna, mint a Danovia hetvennél” ─ mondta az IFA pilótája. Az IFA-sok rengeteg hajtűkanyart csak két-három tolatással tudtak bevenni. „Minden centiméter számított. Egy rossz mozdulattal a 400-500 métert zuhanhattunk volna.” ─tette hozzá Werner.

Sok terepjáró nekivágott a rémisztő hegyi útnak, és néhány félelmet nem ismerő kisautó is bevállalta a 80 kilométeres szakaszt. A kis Polski és a két angol dél körül ért fel a 2300 méter magas csúcsra. „Átpakoltunk mindent a norvég nagy Hans terepjárójába, mert a sok csomag és a navigátorom súlya miatt leállt az autó az emelkedőn felfele.” ─ mondta Kevin Foster, aki társát is átrakta egy másik autóba. Foster megjegyezte, hogy az autójuk jól bírta a sziklás utat, de a tetőre erősített Pick szalámijuk már több sebből zsírzik.

A Family Frost fagyiskocsi is átvergődött az éles sziklákkal tűzdelt hegyi úton, akárcsak az 1984-es Mercedes kombi és a 75-ös rajtszámú Ford Transporter. Ez utóbbi egy 4 millió forint értékű műtőággyal tette meg a rázós szakaszt, amelyet egy bamakói klinikára szállítanak.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Villám Géza bogara is sikeresen átkelt a Dzsbel Szarhron miután ma reggel visszarakták az autó terepgumijait. „A legrémisztőbb pillanat az volt, amikor a csúcs fele egy havas, jeges szakaszon kellett átkelnünk és megszólalt a mobilom, hogy otthon csőtörés volt.” ─ mondta a a volt rádiós.
A második nagy erőpróbát a Zagora és Foum Zgid közti homokos, sivatagos szakasz jelenti. A csapatok nagy része még most is itt küzd az elemekkel. Több tucat defekten már túl vannak, de hosszú lesz még az éjszaka. A célba mindössze 25-30 jármű futott be este 10-kor. „Sokan valószínű úton vagy az út mellett töltik a mai éjszakát” ─ mondta Vincze Tibor, aki már a célban pihen.

A mai nap a Velorex kiválóan teljesített. Az afrikai, hegyi levegő jót tett neki és közel 100 kilométeres sebességgel hasított a keskeny marokkói aszfalton. Az emberek mindenütt kíváncsian nézték a cseh csodabogarat. Holnap 480 kilométer vár az indulókra Tatából a Csillagok háborúja egyik forgatási helyszínére, Tatooine-ba.

Összesített eredmények:

1. Raid Adventure Team (21), Szlovákia 113 pont
2. Sysman csapat (2), Magyarország 110 pont
3. DLC Racing (1), Magyarország 106 pont

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük